تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۳۷۵۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

اجرای ۲۸۰ طرح توسعه واحد‌های صنعتی در آذربایجان‌شرقی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته ۲۸۰ طرح توسعه واحد‌های صنعتی استان با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۱۱ همت (۱۱۰ هزار میلیارد ریال) اجرا شد.

به گزارش می‌متالز، «محمدجعفر عظمائی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: با راه‌اندازی این طرح‌های توسعه واحد‌های تولیدی ۹ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شد.

وی افزود: سال گذشته مجوز توسعه ۱۸۰ کارخانه با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۰ همت (۲۰۰ هزار میلیارد ریال) برای افزایش ظرفیت و تنوع محصولات صادر شد.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی در ادامه اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه‌های وزارت صمت، توسعه کارخانه‌های فعلی و طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا نشان از اقبال صنعتگران استان برای توسعه وضعیت فعلی و ارتقای میزان تولید و اشتغال دارد.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: این میزان استقبال برای توسعه صنایع منجر به کسب رتبه اول آذربایجان شرقی در صدور جواز تاسیس توسعه‌ای شد.

عظمائی با اشاره به اینکه توسعه صنایع در استان هر سال نسبت به سال قبل روند افزایشی قابل توجه دارد؛ گفت: اقبال بخش خصوصی برای توسعه صنایع با وجود چالش‌های پیش رو از جمله موضوعات زیربنایی و محدودیت‌ها در تامین زمین صنعتی و انرژی، در کشور بی نظیر است.

گفتنی است، آذربایجان شرقی با بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی از قطب‌های اصلی کشور به شمار می‌رود و پیشینه فعالیت‌های صنعتی آن به بیش از نیم قرن قبل می‌رسد.

منطقه صنعتی غرب تبریز، پیشگام اجرای طرح‌های بزرگ و مادر صنعتی همچون کارخانه تراکتورسازی و ماشین‌سازی بود که بعد‌ها کارخانه‌های مادر دیگری مانند ریخته‌گری، بلبرینگ‌سازی، ایدام و آهنگری، موتوژن و بنیان دیزل از آنها متولد شدند.

بنا بر اذعان مقام‌های مسوول، بیش از ۹۵ درصد سرمایه گذاری در حوزه تولید و صنعت آذربایجان‌شرقی در دهه‌های اخیر توسط بخش خصوصی انجام شده و این استان، خصوصی‌سازی و نقش فعال بخش خصوصی در رونق تولید و اشتغال را به دور از تزریق اعتبارات کلان دولتی، در عمل معنا کرده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده