تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۲۱
بازدید: ۱۳
کد خبر: ۳۳۷۹۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خراسان‌جنوبی خبر داد؛

ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل در حوزه اصناف استان خراسان‌جنوبی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان‌جنوبی از صدور بیش از ۴ هزار پروانه کسب صنفی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: با صدور این پروانه‌ها برای بیش از ۱۰ هزار و ۶۴۰ شغل ایجاد شده است.

به گزارش می‌متالز، «احمد آریافر» مدیرکل صمت استان خراسان‌جنوبی، با اشاره به اینکه سال گذشته بیشتر پروانه کسب‌های صادره در حوزه تولیدی، توزیعی و خدماتی فنی بوده است، اظهار کرد: در این مدت ۴ هزار و ۲۵۶ پروانه کسب صنفی صادر شده که با صدور آنها برای بیش از ۱۰ هزار و ۶۴۰ شغل ایجاد شده است.

وی افزود: افراد متقاضی می‌توانند برای دریافت پروانه کسب در سامانه اصناف ایرانیان ثبت‌نام کنند. از ۴ هزار و ۲۵۶ پروانه کسب صنفی ۴ هزار و ۸۲ پروانه کسب عادی و ۱۷۴ مورد مربوط به پروانه کسب ایثارگری بوده است.

مدیرکل صمت استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه صدور پروانه کسب صنفی برای خانواده‌های ایثارگران و شهدا رایگان است، تاکید کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۲۲۳ پروانه کسب عادی و ۴۰ پروانه کسب ایثارگری تمدید شده است.

آریافر همچنین گفت: هم‌اکنون در خراسان جنوبی ۳۲ هزار و ۹۱۶ واحد صنفی دارای پروانه کسب فعال در قالب ۱۲۸ اتحادیه صنفی و ۹ اتاق اصناف فعالیت می‌کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده