تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۳۷۹۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سیاهکلی:

تغییرات نرخ ارز قدرت پیش‌بینی را از سرمایه‌گذار می‌گیرد/ ارز در کشور ۷ نرخ دارد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از اینکه ارز در کشور ۷ نرخ دارد، گفت: تغییرات نرخ ارز قدرت پیش‌بینی‌پذیری را از سرمایه‌گذار می‌گیرد بنابراین سرمایه‌گذار تمایلی برای سرمایه‌گذاری ندارد.

به گزارش می‌متالز، لطف‌الله سیاهکلی درباره وضعیت بازار ارز، گفت: تغییرات نرخ ارز قدرت پیش‌بینی‌پذیری را از سرمایه‌گذار می‌گیرد بنابراین سرمایه‌گذار تمایلی برای سرمایه‌گذاری ندارد و ما همچنان در مسیر دلالی، رانت و فساد در حوزه اقتصاد پیش می‌رویم نه در حوزه تولید.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست‌های مالی و پولی که توسط بانک مرکزی اتخاد می‌شود، هیچ‌گاه مورد ارزیابی قرار نگرفته تا مشخص شود این سیاست‌ها درست بوده یا اشتباه.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش مجلس برای تک نرخی شدن ارز، اما همچنان ارز در کشور ۷ نرخ دارد، اضافه کرد: سیاست‌های بانک مرکزی هیچ‌گاه مورد نقد قرار نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: بانک مرکزی زیر مجموعه رئیس جمهور است بنابراین تصمیمات این نهاد همیشه به نفع دولت‌ها است نه به نفع مردم و مردم ما در این زمینه همیشه ضرر دیدند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: نرخ ارز، فروش آن و نظارت بر این بازار در اختیار دولت و بانک مرکزی است و نوسانات نرخ ارز موجب شده سرمایه‌گذاری در حوزه تولید دچار بحران شود و رونق تولید محقق نشود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده