تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۳۸۰۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان تمدید شد

‌می‌متالز - سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از تمدید مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان تا ۱۲ اردیبهشت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «مهدی موحدی‌بکنظر» سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در ارتباط زنده با شبکه خبر در مورد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، گفت: بر اساس قانون مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سه ماه زمستان ۱۴۰۲ تا پایان فروردین بود، اما با توجه به استقبال ۷۰ درصدی مودیان، با دستور رئیس سازمان امور مالیاتی، این مهلت تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شد.

وی افزود: ۷۰ درصد مودیان مالیاتی، اظهارنامه خود را بر اساس اعداد و ارقام سال گذشته و بر اساس مقررات ماده ۳ قانون تسهیل مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، اظهارنامه خود را تا ۳۱ فروردین ارائه کرده‌اند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در مورد اختلال در سامانه مودیان نیز گفت: با توجه به استقبال مودیان از سامانه، مشکلی ایجاد شده بود که اکنون رفع شده است.

موحدی در مورد احتمال تمدید دوباره مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز گفت: بعید است مجدد تمدید شود، لذا مودیان باید در مهلت باقی‌مانده تا ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه خود را ارسال کنند تا از بخشودگی‌های قانونی بهره‌مند شوند و مشمول جرایم تأخیر در ارسال اظهارنامه نشوند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده