تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۳۸۴۶۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

نیاز بالای صنعت فولاد اروپا به هیدروژن برای کربن‌زدایی

‌می‌متالز - صنعت فولاد اروپا به ۵ میلیون تن هیدروژن در سال برای کربن‌زدایی فعالیت‌های خود نیاز دارد. پروژه‌های بزرگ فولادی در منطقه سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷ آماده استفاده از هیدروژن خواهند بود، اما هنوز عرضه‌ای وجود ندارد. هیدروژن تولید شده معمولی با قیمت ۱۰ تا ۱۱ یورو در هر کیلوگرم در دسترس است، اما برای رقابتی بودن این صنعت، باید ۲ تا ۳ یورو در کیلوگرم باشد.

به گزارش می‌متالز، در واقع تحلیلگران به این نتیجه رسیده‌اند که اروپا احتمالاً به ۲۰ تا ۲۵ سال نیاز دارد تا منابع هیدروژن کافی برای کربن‌زدایی صنعت فولاد خود را تأمین کند.

جذب و ذخیره کربن برای توسعه صنعت فولاد اروپا بسیار مهم است. تا سال ۲۰۳۴، زمانی که مجوز انتشار کربن رایگان اتحادیه اروپا منقضی شود، انرژی تجدیدپذیر کافی برای پاسخگویی به تقاضای موجود وجود نخواهد داشت.

تا زمانی که فناوری جایگزین به طور کامل محقق نشود، زغال سنگ مورد نیاز خواهد بود، که در اتحادیه اروپا زمان زیادی طول خواهد کشید. شبکه اصلی هیدروژن بیش از ۹.۷ هزار کیلومتر امتداد خواهد داشت و حدود ۲۰ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت که ۶۰ درصد آن از خطوط لوله گاز موجود تشکیل خواهد شد. قابل ذکر است ائتلاف دولتی آلمان بر روی مکانیسم تامین مالی شبکه هیدروژن آینده این کشور به توافق رسیده است که دوره ساخت آن را تا سال ۲۰۳۷ تمدید کرده و از سرمایه‌گذاران در صورت ورشکستگی حمایت می‌کند.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده