تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۷
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۳۸۵۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد؛

ضرورت تحقق حاکمیت یکپارچه در حمایت از کسب‌وکار‌های تجارت الکترونیکی/ تحقق جهش تجارت الکترونیکی با مشارکت مردم

‌می‌متالز - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه تاکیدمان در این مرکز بر تحقق حاکمیت یکپارچه است، گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط با حوزه تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال باید هماهنگ در این مسیر حرکت کرده و از تصمیمات و رفتار‌های متناقض پرهیز کنند.

به گزارش می‌متالز، «امین کلاهدوزان» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به وجود شفافیت قابل توجه در کسب‌وکار‌های تجارت الکترونیکی، اظهار کرد: حمایت از کسب‌وکار‌های تجارت الکترونیکی در راستای رشد این مجموعه‌ها زمینه تحقق بهبود وضعیت کسب‌وکار‌ در کشور و رشد اقتصاد دیجیتال را فراهم خواهد نمود.

وی افزود: در دو سال گذشته، فضای حاکم بر مجموعه دولت بر عزم جدی برای توسعه و حمایت از کسب‌وکار‌های تجارت الکترونیکی و تاکید بر مشارکت مردم بوده است، اما موانعی در دستگاه‌ها در این راستا وجود دارد که این حرکت عظیم در مسیر اهداف تعیین شده را با مخاطراتی روبه‌رو می‌کند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با تاکید بر تحقق حاکمیت یکپارچه، یادآور شد: تاکید ما در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر تحقق حاکمیت یکپارچه است به این معنا که تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط با حوزه تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال باید هماهنگ در این مسیر حرکت کرده و از تصمیمات و رفتار‌های متناقض از جمله در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و یا البته عدم توجه به وظایف مشخص شده، پرهیز کنند.

وی با اشاره به رشد قابل توجه این حوزه در دولت سیزدهم، تاکید کرد: به‌دنبال حفظ و رشد بیش از پیش مسیر پیموده شده در دو سال گذشته و وضعیت قابل توجه بهبود وضعیت کسب‌وکار‌ و ارتقای آن هستیم که تحقق آن منوط به آشنایی دستگاه‌ها و نهاد‌ها با فضای کسب‌وکار‌های تجارت الکترونیکی و اصلاح رویکرد‌ها در این راستا است.

کلاهدوزان در ادامه، تصریح کرد: برای حمایت از فعالین زیست بوم تجارت الکترونیکی و تحقق جهش تجارت الکترونیکی با مشارکت مردم نیازمند اصلاح مقررات و قوانین بوده، اما اهمیت اصلاح دیدگاه‌های مدیران مرتبط با این حوزه دوچندان است.

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت قانون‌مند کسب‌وکار‌ها تصریح کرد: مرکز توسعه همواره مروج فعالیت در چارچوب ضوابط معقول و منطقی کسب‌وکار‌ها بوده و کسب‌وکار‌های تجارت الکترونیکی را از جمله شفاف‌ترین مجموعه‌ها در کشور می‌داند. اما در کنار لزوم تنظیم و اجرای ضوابط، باید مراقب سخت‌گیری‌های غیر ضرور، ایجاد انحصار و عدم دخالت و رقابت دولت با بخش خصوصی باشیم.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پایان گفت: در سال جاری به یاری خدا خبر‌های خوبی در حوزه تنظیم‌گری برای کسب‌وکار‌های تجارت الکترونیکی خواهیم داشت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده