تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۷
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۳۸۶۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان اردبیل اعلام کرد؛

برای تولیدکننده واقعی راه باز است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان اردبیل با بیان اینکه برای تولیدکننده واقعی راه باز است و محدودیتی نیست، گفت: برای حل مشکلات واحد‌هایی که طرح توسعه دارند و می‌خواهند ماشین‌آلات خط تولید وارد کنند، همکاری لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، جلسه بررسی تامین ارز مورد نیاز واحد‌های صنعتی در سال ۱۴۰۳ و همچنین مسائل و مشکلات صادراتی پیرو جلسات مکرر وبیناری قائم مقام وزیر با حضور «مسعود ایرانی» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و صاحبان صنایع برگزار شد.

ایرانی در ابتدای این جلسه اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحد‌های صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین‌آلات در سال جهش تولید، مخصوصاً تولید کالا‌های صادراتی این اداره کل در این زمینه پیگیری و اقدامات لازم را به‌عمل می‌آورد.

وی افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحد‌های صنعتی استان در آینده، برگزاری جلسات مستمر در این خصوص را در دستور کار داریم تا با برنامه‌ریزی و مشورت، تبادل نظر و هم فکری، مسائل و مشکلات را حل کنیم و امیدواریم خداوند توفیق دهد تا ارتقا جهش صنعتی استان تحقق پیدا کند.

مدیرکل صمت استان اردبیل برگزاری نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری تک تک مشکلات فعالان اقتصادی را در استان و یا از طریق وزارت متبوع در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی و هم‌فکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات عنوان کرد.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه‌ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و تجاری، یادآور شد: به‌صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست‌های صمیمی با مدیران واحد‌های تولیدی، بازدید دوره‌ای و مستمر از واحد‌های صنعتی و احصا مشکلات مجموعه‌های تولیدی، به‌دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

ایرانی یادآور شد: درسامانه جامع تجارت، بخش‌های مختلف از جمله، ثبت الکترونیکی فاکتور‌های خرید مواد اولیه، ورودی انبار، محصولات تولیدی، خروجی فروش، آمار تولید، پیش‌بینی تولید ۱۴۰۳ و ... فعال شده و همکاران ما در مجموعه صمت استان آمادگی دارند تا اطلاعات مورد نیاز، در سامانه جامع تجارت بصورت دقیق محاسبه و وارد شود.

وی در ادامه تاکید کرد: امسال ثبت سفارش، تخصیص ارز، مدیریت واردات و حتی مدیرت صادرات زمانی برای یک واحد تولیدی فعال خواهد شد که اطلاعات و آمار بصورت دقیق در قسمت‌های مختلف سامانه جامع تجارت ثبت شده باشد.

مدیرکل صمت استان اردبیل صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت. از مدیران واحد‌های تولیدی می‌خواهیم در این زمینه، نهایت اهتمام لازم را به‌عمل آورند.

وی همچنین تاکید کرد: برای تولید کننده واقعی راه باز است و محدودیتی نیست.

ایرانی به واحد‌هایی که طرح توسعه دارند و می‌خواهند ماشین‌آلات خط تولید وارد کنند در جهت حل مشکلات آنها قول مساعد داد و در ادامه به بحث جایزه صادراتی، و برنامه‌ریزی وزارت صمت برای پرداخت مشوق‌های صادارتی در سال‌جاری پرداخت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده