تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۳۸۹۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق از قوانین جدید و سختگیرانه برای مقابله با استفاده کنندگان غیرمجاز برق برای استخراج رمز ارز خبر داد که در راستای حفظ حقوق مشترکان سراسر کشور و پایداری شبکه برق تدوین شده است.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: تاکنون بیش از ٨ هزار مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر گردآوری و تحویل مراکز قضایی شده است.

وی با اشاره به این که برای تامین برق این دستگاه‌های غیرمجاز باید نیروگاهی به بزرگی ۱۱۰۰ مگاوات احداث می‌شد، تصریح کرد: کار رصد، رهگیری و شناسایی ماینر‌های غیرمجاز به صورت پیوسته در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که براساس قوانین جدید ماینر‌های کشف شده، امحا خواهد شد تاکید کرد: در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا صد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه خواهند شد.

رجبی‌مشهدی با توصیه به علاقمندان این کسب و کار برای دریافت مجوز‌های لازم یادآور شد: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ١٢ شب تا ٧ صبح بدون محدودیت نسبت به استخراج اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده