تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۳۹۳۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
در نشست توانمندی‌های صادراتی صنعت فولاد ایران مطرح شد

پیش‌بینی ارزآوری ۱۰ میلیارد دلاری صنعت فولاد

‌می‌متالز - معاون اجرایی و هماهنگی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران معتقد است که با حل محدودیت‌های انرژی و موضوعات زیرساختی، ارزآوری ۱۰ میلیارد دلاری صنعت فولاد در سال جاری دور از انتظار نبوده و قابل پیش‌بینی است.

به گزارش می‌متالز، نشست معرفی توانمندی‌های صادراتی صنعت فولاد ایران که در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، با حضور جمعی از مدیران و مسوولان فولاد ایران، مسوولان وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت و همچنین بازرگانانی از ۱۰ کشور مختلف جهان برگزار شد.

در این نشست وحید یعقوبی - معاون اجرایی و هماهنگی انجمن فولاد - ضمن اشاره به اینکه این نشست در راستای توسعه صادرات زنجیره فولاد برگزار شده و ایران در جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد در کشور و پانزدهمین صادرکننده این صنعت در نمایشگاه اکسپو امسال حاضر شده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد ثبت شده است و برای امسال نیز پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش پیدا کند. مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، پیش‌بینی ما این است که در صورت رفع محدودیت‌های انرژی و مسائل زیرساختی، صنعت فولاد ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری برای سال جاری، به همراه خواهد داشت.

وی یکی از مهم‌ترین مسایل صنعتگران فولاد کشور را بحث انرژی و سیاست‌های ارزی دانسته و معتقد است که مسائل ارزی نیازمند بازنگری و یکپارچه‌سازی در جهت توسعه صادراتی است.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطر نشان کرد: این نشست در راستای توسعه صادرات زنجیره فولاد ایران و در قالب ایران اکسپو برگزار شده که علاوه بر مسوولان داخلی، نمایندگانی از کشور‌های کوبا، ونزوئلا، پاکستان و... حضور دارند سایر کشور‌ها حضور دارند.

یعقوبی اعلام کرد: صنعت فولاد ۱.۱ درصد آب کشور را مصرف می‌کند که عمده‌ی این آب مورد نیاز از پساب‌ها تهیه می‌شود و سیستم‌های بازچرخی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ فلذا صنعت فولاد نه‌تن‌ها مصرف آب را کم کرده است؛ بلکه آب شیرین را تولید می‌کند. با سرمایه‌گذاری صورت گرفته، آب از دریای عمان شیرین و پمپاژ و به استان‌های یزد و اصفهان انتقال داده می‌شود. از این‌رو صنعت فولاد نه‌تن‌ها قاتل آب و صنعت آب‌بری نیست که وضعیت آبی را ساماندهی نیز می‌کند.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگترین رویداد صادراتی کشور با حضور تاجران و بازرگانان خارجی از بالغ بر ۱۰۰ کشور جهان، از روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌ماه) در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه ۱۲ اردیهشت‌ماه دایر است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده