تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۱:۵۷
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۴۰۰۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزیر صمت:

آلومینای ایران ظرفیت ویژه و منحصر به فرد در ارتقای اقتصادی و تولیدی کشور

‌می‌متالز - معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت آلومینای ایران را یک ظرفیت ویژه و منحصر به فرد در ارتقای اقتصادی و تولیدی و توسعه کشور دانست.

به گزارش می‌متالز، «محمدمجید فولادگر» در حاشیه بازدید از شرکت آلومینای ایران در روز سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸، این مجتمع را یک مجموعه صنعتی و دانش‌بنیان موفق در حوزه‌های مختلف و به ویژه در زنجیره تولید آلومینیوم عنوان کرد.

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات بسیار خوب انجام گرفته، فرآیند تولید به خوبی در این شرکت و با کیفیت خروجی بسیار بالا در حال انجام است.

مهندس فولادگر، دانش فنی، مهندسین و تکنسین‌های متخصص و با تجربه را یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه این مجموعه دانست و اظهار امیدواری کرد: موانع بر سرراه تولید و تامین مواد اولیه برطرف شود که برای این منظور از هر گونه همکاری در جهت حمایت از صنایع دریغ نخواهیم کرد.

وی محدودیت‌های انرژی و نوسانات برق را یکی از موانع مهم در انجام فعالیت بهتر صنایع عنوان کرد و گفت: این محدودیت و نوسانات ممکن است سبب خسارت به بخش‌های مختلف صنعت شود.

وی افزود: در صورت عدم رفع این محدودیت‌ها با توجه به وجود فرآیند حساسی که شرکت آلومینای ایران دارد  امکان ایجاد و بروز مشکلات و خسارت‌هایی به دیگ‌های ذوب و مشکلات ناشی از آن را  برای این شرکت به دنبال داشته باشد که در واقع به منافع صنایع و تولید کشور لطمه وارد می‌کند.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: از وزارت نیرو درخواست می‌شود تا برای کاهش این مشکلات با رویکرد محافظت شده برخورد کنند و با مراقبت و مدیریت، ناترازی‌ها را مورد توجه قرار دهد تا به صنعت کشور خسارت و آسیب نرسد.

مهندس فولادگر در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پرداخت تسهیلات به صنایع فعال افزود: طبق مذاکرات با بانک مرکزی، پیگیری پرداخت تسهیلات و حمایت از تولید در حال انجام است تا بتوان از تسهیلات لحاظ شده مستقیماً در راه تولید و افزایش آن استفاده نمود.

وی تصریح کرد: در این میان درخواست تسهیلات صنایع استان خراسان شمالی را نیز پیگیری خواهیم کرد.

عناوین برگزیده