تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۴۰۳۷۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حسین زهی:

قانون ساماندهی اجاره‌بها دست دولت را برای مدیریت بازار باز می‌کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قانون ساماندهی زمین، مسکن و اجاره بها با کار کارشناسی زیادی تدوین شده و ابزار‌های بسیار خوبی برای مدبریت بازار در اختیار دولت قرار می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل حسین‌زهی، با اشاره به تایید مصوبه ساماندهی زمین، مسکن و اجاره‌بها توسط شورای نگهبان، گفت: در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، ایرادات شورای نگهبان بر طرح ساماندهی زمین، مسکن و اجاره بها مورد بررسی قرار گرفته و این طرح با هدف رفع ابهامات و ایرادات موجود اصلاح شد و خوشبختانه به تایید شورای نگهبان نیز رسید.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: ممکن است در سال‌های اولیه اجرای قانون مذکور با ایرادت و مشکلاتی مواجه باشیم که قابل رفع و اصلاح است. قانون مذکور با کار کارشناسی و برگزاری جلسات بسیار زیاد هم فکری و هم اندیشی با مسوولان و متخصصان تدوین شده و ابزار‌های بسیار خوبی را برای مدیریت بازار در اختیار دولت قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: امیدواریم وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی در این قانون به وظایف خود به خوبی عمل کنند. هم اکنون با بخش کثیری از مستاجران در کشور مواجه هستیم که زندگی‌شان به شدت تحت تاثیر گرانی‌ها و نوسانات قیمتی قرار گرفته و سهم قابل توجهی از درآمدشان را صرف هزینه‌های تامین مسکن می‌کنند، امیدواریم خروجی این قانون، به نفع مردم باشد و منجر به رفع مشکلات عمده کشور در حوزه مسکن شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده