تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۰۵۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پورابراهیمی در تشریح جلسه کمیسیون اقتصادی؛

نظرات وزیر اقتصاد درباره اصلاح برخی احکام مالیاتی اخذ می‌شود/ گزارش تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی در جلسه کمیسیون اقتصادی بررسی شد

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون در جلسه عصر امروز خود موضوع بند (س) تبصره ۶ لایحه بودجه ارجاعی از صحن علنی مجلس را مورد بررسی قرار داد.

نماینده مردم «کرمان در راور» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه نکاتی در رابطه با این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شد، سوالاتی در این بخش شکل گرفت که آیا معافیت‌های مالیاتی که مطرح شده بر اساس قانون و تشویق حوزه سرمایه‌گذاری باید اتفاق بیفتد و اینکه آیا این موارد به بخش‌های مختلف تسری پیدا خواهد کرد و یا خیر؟ از این رو این موضوعات امروز عصر در جلسه کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس سازمان بیمه مرکزی و مسئولین وزارت اقتصاد و امور دارایی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی در این زمینه بر این موضوع معتقد بودند که ما باید قوانین پایه را در درون قوانین پایه اصلاح کنیم، لذا در بودجه سالیانه نمی‌توان قوانین پایه مالیاتی را مورد اصلاح قرار داد، بنابراین اشکالات به این موضوع وارد است.

پورابراهیمی با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد تا اصلاحات لازم صورت پذیرد تاکید کرد: از این رو در این جلسه مقرر شد به جز معافیت‌هایی که در نظر می‌گیریم، موضوع معافیت مواد ۱۴۵ و ۱۴۱ را هم در نظر بگیریم و موضوع قانون تامین منابع تولید و زیرساخت‌ها که به تازگی ابلاغ شده با قانون فوق از بین نبریم چراکه این مساله اصلاً به صلاح کشور نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین در جمع بندی مساله مقرر شد تا نظر وزیر اقتصاد و امور دارایی را پیرو جمع‌بندی‌های صورت گرفته اخذ کنیم تا ان‌شاءالله این موارد با جمع‌بندی‌هایی صورت گرفته به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه شود هدف ما از اصلاح بند (س) تبصره ۶ لایحه بودجه این است که معافیت‌های مالیاتی که قانون برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی، بنگاه‌ها و شرکت‌های بازار سرمایه تعریف کرده ساری و جاری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بررسی گزارش ایرادات شورای نگهبان در رابطه با قانون اصلاح نظام صنفی بیان کرد: این موضوع هم با حضور دکتر مولاوردی در جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. از این رو برخی اصلاحات اعاده شده در این بخش به تصویب اعضای کمیسیون اقتصادی رسید و قرار است ان شاءالله این گزارش به صحن علنی ارائه شود.

وی با اشاره به بررسی سه گزارش تحقیق و تفحص در این جلسه اظهار کرد: گزارش‌های مربوط به تحقیق و تفحص از پتروشیمی باختر، تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی و تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا در جلسه این کمیسیون قرائت شد.

وی تاکید کرد: روسای هیات‌های مرتبط با این تحقیق و تفحصات گزارشات خود را در جلسه عصر امروز ارائه کردند و قرار شد این گزارشات و مستندات آنها براساس فرمت معاونت قوانین مجلس نهایی شده و ان‌شاءالله ظرف چند روز آینده به صحن علنی مجلس ارائه شود تا در آخرین جلسات نظارتی مجلس یازدهم، در دستور کار صحن مجلس قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!