تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۴۰۶۳۹
سرویس خبر : انرژی
مرادی:

کم‌کاری دولت در تولید برق مشهود است/ تولید صرفا ۸ هزار مگاوات برق در قبال مسوولیت ۳۰ هزار مگاواتی

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: باوجود گذشت بیش از ۳ سال از عمر دولت صرفا حدود ۸ هزار مگاوات برق تولید شده است، در حالی که باید تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار مگاوات برق تولید شده بود.

به گزارش می‌متالز، احمد مرادی با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو و عدم انجام تعهدات خود در تولید برق، گفت: اگرچه تولید سالانه ۱۰ هزار مگاوات برق وظیفه وزارت نیرو دولت سیزدهم بوده است، اما باوجود گذشت بیش از ۳ سال از عمر این دولت در جمع صرفا حدود ۸ هزار مگاوات برق تولید شده است، در حالی که باید تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار مگاوات برق تولید شده بود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سعی دارد با قطع برق صنایع، مانع از خاموشی منازل شده و مردم را راضی نگه دارد، افزود: همچنین فرسودگی نیروگاه و عدم اورهال کردن آنها راندمان تولید نیروگاه‌های موجود را بسیار پایین آورده است، ضمن آنکه حل بخشی از این ناترازی با تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر همچون بادی و خورشیدی محقق خواهد شد لذا انتظار است در مدت باقی مانده از عمر دولت سیزدهم وزارت نیرو تلاش مضاعفی در این زمینه داشته باشد تا ناترازی حوزه برق کاهش پیدا کند.

وی توضیح داد: در حالی اکنون حداکثر تولید برق در کشور حدود ۵۸ هزار مگاوات است که کشور از این میزان بسیار بیشتر به برق نیاز دارد، بنابراین دولت باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، جهش تولید را با مشارکت مردم محقق کند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین بر اهمیت بهینه‌سازی مصرف انرژی، تشویق مردم به صرفه‌جویی با ایجاد مشوق‌های لازم و افزایش راندمان دستگاه‌های سرمایشی با اصلاح و به روزرسانی آنها تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!