تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۱۴
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۴۰۸۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بی توجهی برخی از بانک‌ها به قانون ۲۰ درصدی پرداخت تسهیلات ساخت

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید بانک‌ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند که در این بین طبق آمار‌ها همکاری بانک‌ها بسیار ضعیف بوده است.

به گزارش می‌متالز، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید طبق قانون تمامی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن همکاری‌های لازم را داشته باشند گفت: متاسفانه همکاری بانک‌ها با وجود قانون بسیار ضعیف بوده و از ۱۸ بانک هیچ یک از آنها اقدام به اجرا کردن قانون جهش تولید مسکن نکرده‌اند.

وی ادامه داد: باید بانک مرکزی تمامی بانک‌ها را در اجرا کردن قانون پای کار بیاورد، اما متاسفانه در حال حاضر بانک مرکزی هم در این بین دستورات لازم را برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن نمی‌دهد.

یوسفی اظهار کرد: طبق قانون جهش تولید مسکن در صورتی که اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت نکنند جریمه مالیاتی شوند که در حال حاضر هنوز این قانون به مرحله اجرایی نرسیده و پیگیر جریمه مالیاتی تمامی بانک‌های که در پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی همکاری نکنند هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: در حال حاضر بانک‌ها اگر در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن همکاری‌های لازم را انجام دهند و متقاضیان بتوانند به راحتی تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی را دریافت کنند میزان مشارکت‌های مردم هم در پرداخت تسهیلات ساخت افزایش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده