تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۴۰۸۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد مبارکه ۱۴۰۳ را درخشان آغاز کرد

‌می‌متالز - جدیدترین آمار منتشر شده از شرکت فولاد مبارکه از ثبت رکورد‌های درخشان این شرکت در فروردین ۱۴۰۳ حکایت می‌کند، به طوری که تولید تختال در فروردین سال جاری با رشد ۳.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شده است. همچنین تولید کلاف‌ گرم در هر دو شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا ۳.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، بررسی جزئیات خود اظهاری فولاد مبارکه در سایت کدال از کلیات آمار تولید و فروش شرکت در طول فروردین ۱۴۰۳ حاکی از آن است که تولیدات خطوط فولاد مبارکه در فروردین‌ماه با رکورد‌های درخشانی همراه بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به افزایش شدت محدودیت‌های برق و گاز، تولید فولاد مبارکه فصلی گردیده است و در فصولی که محدودیت وجود ندارد با حداکثر توان تولید صورت می‌پذیرد. همچنین ذخیره‌سازی مواد اولیه و محصول نیمه ساخته انجام می‌شود تا خطوط زیردست در فصول تابستان و زمستان با ظرفیت کامل تولید نماید و فولاد مبارکه حداکثر عرضه محصولات در بازار را داشته باشد.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از مجموعه فولاد مبارکه، این شرکت در فروردین سال جاری موفق به ثبت رکورد‌های نوینی در تولید شده است، به طوری که شرکت فولاد مبارکه با ثبت رکورد تولید تختال به میزان ۸۱۲ هزار و ۵۵۸ تن با رشد تولید به میزان ۳.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است. همچنین با رکورد تولید کلاف‌ گرم در هر دو شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا، به میزان ۶۶۲ هزار و ۲۲۹ تن، رشد تولید ۳.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را رقم زده است.

به اعتقاد کارشناسان شرکت فولاد مبارکه با درنظر گرفتن محدودیت‌های انرژی در ماه‌های آتی، به ذخیره‌سازی تولیدات خود به ویژه تختال روی آورده است. در واقع طی سه‌ماهه اول سال و ماه‌هایی که محدودیت انرژی وجود ندارد، متناسب با نیاز بازار بخشی از تختال‌ها و کلاف‌گرم‌های تولید شده مستقیم به بازار عرضه و بخشی با ادامه دادن سیکل تولید تبدیل به محصولات نهایی گرم، سرد و پوشش‌دار می‌گردد. همچنین جهت جلوگیری از توقف تولید خط نورد گرم، خطوط زیردست و مصرف در تابستان و پاسخگویی حداکثری به تقاضای بازار، بخشی از تختال تولیدی ذخیره‌سازی می‌شود. باوجود این‌که فولاد مبارکه با افت تولید شدید در فصول تابستان و زمستان مواجه می‌گردد ولی اتخاذ تصمیمات مذکور و پیش‌بینی‌های لازم موجب گردیده مشتریان و صنایع مصرف کننده محصولات فولادی در تأمین مواد اولیه مورد نیاز با مشکل جدی مواجه نگردند.

صادرات فولاد به قوت خود ادامه دارد

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد در ابتدای سال جاری از صادرات فولاد ایران به ۴۰ کشور دنیا در شرایط تحریمی خبر داد و سالیانه میزان چشمگیری فولاد به ارزش حدود هفت الی هشت میلیارد دلار به کشور‌های دیگر صادر می‌شود. در مقابل به تازگی اخباری پیرامون کاهش صادرات فولاد در کشور در فروردین ۱۴۰۳ منتشر شده است. بررسی وضعیت انبار بنادر نشان می‌دهد صادرات محصولات فولادی به قوت خود ادامه دارد و تولیدات فولادی نه‌تن‌ها قبل از شروع سال جدید و در فرودین ۱۴۰۳ طبق روال همیشه به بازار جهانی عرضه شده‌اند بلکه اکنون تولیدکنندگان محصولات صادراتی خود را تولید و به درخواست مشتری در انبار بنادر ذخیره کرده‌اند. ولی تا زمانی که محصولات فولادی توسط مشتری در کشتی بارگیری نشوند، صورت‌حساب صادر نگردیده و آمار صادراتی منتشر نخواهد شد.

بر این اساس در شرایط فعلی سفارشات صادراتی همچون گذشته در حال تولید است. علاوه بر آن بیش از ۱۵۰ هزار تن از محصولات مشتریان صادراتی تولید و در انبار‌های بندرعباس و فولاد مبارکه موجود است که در انتظار معرفی کشتی توسط مشتری برای بارگیری و ارسال هستند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده