تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۳۵۸۶۶
سرویس خبر : انرژی

تدوین اسناد راهبردی مدیریت دارایی‌های فیزیکی برای نخستین‌بار در ملی حفاری

می متالز - رئیس مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت برای نخستین‌بار در صنعت نفت موفق به تدوین اسناد راهبردی مدیریت دارایی‌های فیزیکی بر اساس استانداردهای مدون ملی و بین‌المللی شد.
تدوین اسناد راهبردی مدیریت دارایی‌های فیزیکی برای نخستین‌بار در ملی حفاری

به گزارش می متالز، سیدعلی سیدی‌پور در توضیح این مطلب افزود: این اسناد شامل سه سند راهبردی سیاست کلان و چشم انداز، خط‌مشی، راهبردها و اهداف نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت در افق ۱۴۰۵ است.

وی با اشاره به اینکه با پایان فرآیند تدوین و تصویب، اسناد پیش گفته تا پیش از پایان ماه برای اجرا ابلاغ خواهد شد، اظهار کرد: براساس برآوردها این بخش با خودکفایی در ارزیابی‌های سازمان، تدوین اسناد راهبردی، توانمندی آموزشی و به حداقل رساندن نیاز به خدمات خارج از سازمان، تاکنون صرفه‌جویی قابل توجه مالی برای شرکت داشته است.

سیدی‌پور گفت: با تشکیل کارگروه ساماندهی اموال و دارایی‌های شرکت در بهمن ماه سال گذشته، فرآیند پایش و بهینه‌سازی توزیع اموال و دارایی‌های فیزیکی شرکت شتاب گرفته و با آینده‌نگری مدیریت ارشد شرکت در زمینه مدیریت اطلاعات دارایی‌های فیزیکی نیز اقدام‌های موثری انجام شده است.

رئیس مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت ملی حفاری ایران افزود: در همین ارتباط  داشبورد اطلاعات یکپارچه چرخه عمر دارایی‌ها با هدف ایجاد زیرساخت بانک اطلاعاتی یکپارچه از همه اموال و دارایی‌های سازمان، طراحی شده و به سبب نتایج دومین ارزیابی مدیریت دارایی‌های فیزیکی که از سوی کارکنان این مدیریت به انجام رسید در دو حوزه راهبردی و سیستم‌های پشتیبان، این شرکت به محدوده نرم معیار جهانی (Benchmark) وارد شده است.

وی تصریح کرد: این موفقیت بدون مشارکت و فعالیت‌های موثر مدیریت‌های مختلف شرکت و اقدام‌های اداره مدیریت دارایی‌های فیزیکی و همراهی و مساعدت‌های مدیریت امور مالی به دست نمی‌آمد، زیرا این رشد کیفی تنها پس از دو سال از تشکیل اداره مدیریت دارایی‌های فیزیکی تحقق یافته است.

عناوین برگزیده