تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۳۵۹۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی مطرح کرد؛

سود معدن باریت خراسان شمالی در جیب سایر استان‌ها

می متالز - معاون صنعتی و معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ارزش افزوده حاصل از معادن باریت در این استان عاید سایر استان‌ها می‌شود و چیزی در جیب این استان قرار نمی‌گیرد.
سود معدن باریت خراسان شمالی در جیب سایر استان‌ها

به گزارش می متالز، رضازاده با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای ظرفیت‌های خوبی از معدن باریت و کلسیت است، افزود: بیشتر معادن باریت در این استان در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت هشت معدن باریت در این استان ادامه داد: ماهیانه حدود ۱۰۰ تن باریت از هر معدن برداشت می‌شود و می‌توان گفت حدود ۸۰۰ تن باریت از این استان به صورت خام خارج شده و در سایر استان‌ها فرآوری و در آنجا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رضازاده به معادن کلسیت نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی از ماده معدنی کلسیت در این استان وجود دارد اما این معادن غیرفعال هستند.

وی افزود: به لحاظ اینکه این ماده معدنی ارزش بالایی ندارد به همین علت صرفه اقتصادی ندارد که این مواد معدنی برداشت و به استانی دیگر حمل و در آنجا فرآوری شود. زمانی برداشت این ماده معدنی برای استان صرفه اقتصادی خواهد داشت که واحد فرآوری در این استان، ایجاد و این ماده به صورت فرآوری شده از استان خارج شود.

به گفته وی به طور کلی حدود ۳۰ معدن باریت و کلیست در این استان وجود دارد.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده