تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۳۶۴۲۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت معدنکاری کوچک استرالیایی اورِلیا قصد دارد معدن مس متعلق به شرکت گلنکور را بخرد

می متالز - شرکت استرالیایی اکتشاف و توسعه اورلیا متالز روز جمعه گفت مذاکراتی را با شرکت معدنکاری و بازرگانی مواد معدنی گلنکور آغاز کرده و امیدوار است که این مذاکرات منجر به خرید معدن مس سی اس آ این شرکت سوئیسی شود.
شرکت معدنکاری کوچک استرالیایی اورِلیا قصد دارد معدن مس متعلق به شرکت گلنکور را بخرد

به گزارش می متالز، اورلیا طی بیانیه ای گفت، "ارزیابی سطح بالای این شرکت این است که معدن سی اس آ می تواند هدف بالقوه راهبردی ای برای ما و سازگار با دیدگاه کلی ما باشد مبنی بر اینکه ادغام بیشتر در کوبار دارای جذابیتی بالقوه است." معدن زیر زمینی سی اس آ، واقع در ایالت نیو ساوت ویلز، سال گذشته 48 هزار تن کنسانتره مس تولید  کرد. طبق گزارش ذخائر و منابع گلنکور، این معدن از عمر عملیاتی ای پنج ساله و ذخائری برخوردار است که حدود 10 سال دوام خواهد آورد.

اورلیا، که در حال توسعه پروژه هرا-نیماگی در نزدیکی این معدن در غرب نیو ساوت ویلز است، تنها شرکتی نیست که علاقه اش را برای خرید سی اس آ ابراز کرده است. ماه گذشته، شرکت کوچک همکار این شرکت به نام ایریس ریسورسز 575 میلیون دلار برای این عملیات به گلنکور پیشنهاد داد، اما دو طرف نتوانستند به توافقی دست یابند. خبر مذاکرات بین اورلیا و گلنکور در زمانی منتشر می شود که شرکتها به سختی در تلاشند تا، در بحبوحه انتظارات برای افزایش تقاضا در اثر احداث شبکه های برق بزرگتر در سراسر جهان و رونق یافتن اتومبیل های برقی و محدود ماندن عرضه، دارایی های مس خود را افزایش دهند.

با وجود این، تحلیلگران صنعت مس در سی آر یو می گویند وارد خط تولید شدن پروژه های بزرگ—پروژه کوئللاوه کوی انگلو امریکن(2022)، توسعه کوئبرادا بلانکای تک ریسورسز(2021)، و پروژه کوبره پانامای فرست کوانتوم(که هم اکنون در حال تولید است)—می تواند موقتاً شکاف بین عرضه و تقاضا را پر کند. این گروه تحقیقاتی، در حقیقت، پیش بینی کسری عرضه را کاهش داده و در حال حاضر انتظار دارد بازار در سال جاری و سال آینده با مازادی اندک روبرو شود، اما مجدداً تا 2023 دچار کسری ای حدوداً 250 هزار تنی گردد.

 

عناوین برگزیده