تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۶
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۳۹۰۲۰

رونمایی از آخرین دستاورد‌های ریلی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی

می متالز - رونمایی از آخرین دستاورد‌ها و تکنولوژی‌های صنعت حمل ونقل ریلی ایران و جهان از مهم‌ترین اهداف هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی است.
رونمایی از آخرین دستاورد‌های ریلی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته روز‌های ۱۹ تا ۲۲ خرداد امسال در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و تاکنون بیش از ۱۷۰ شرکت داخلی و خارجی از کشور‌های روسیه، ترکیه، چین و لتونی برای حضور در این نمایشگاه بین المللی اعلام آمادگی کرده‌اند.

بزرگترین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی کشور با حمایت وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت راه و شهرسازی با همکاری شرکت‌های عضو انجمن ریلی ایران، شرکت‌های عضو انجمن صنفی حمل ونقل ریلی، دانشکده فنی و مهندسی راه آهن، شرکت‌های حمل و نقل ریلی باری و مسافری و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن ایران و جهان با حضور اساتید داخلی و خارجی، متخصصان و کارشناسان صنعت حمل و نقل ریلی در روز ۱۹ خرداد ماه از مهمترین رویداد، هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته در سال ۹۸ است.

توسعه زیربنا‌های حمل و نقل ریلی در توسعه پایدار و رشد اقتصادی کشور نقش مهمی دارد و برگزاری این نمایشگاه بین المللی در تهران می‌تواند جایگاه منطقه‌ای ایران را در ترانزیت کالا در مسیر کریدور‌های بین المللی شمال - جنوب و شرق - غرب بیش از پیش تقویت کند.

هم اکنون طول خطوط ریلی کشور حدود ۱۳ هزارکیلومتر است و در افق ۱۴۰۰ مقرر شده طول خطوط ریلی به بیش از ۱۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر افزایش یابد و در این راستا دو خطه کردن برخی از مسیر‌های پرترافیک و توسعه قطار‌های حومه‌ای و سریع السیر و افزایش تعداد ناوگان مسافری و باری از مهم‌ترین برنامه‌ای جمهوری اسلامی ایران در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی است.

عناوین برگزیده