تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۴۱۶۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

از سرگیری گفتگوهای آمریکا - چین پیش از ملاقات سران دو کشور در ژاپن

می متالز - آمریکا و چین اعلام کرده اند که در آستانه ملاقات سران دو کشور در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در ژاپن، گفتگوهای تجاری خود را که چندین هفته است به تعویق افتاده از سر خواهند گرفت.
از سرگیری گفتگوهای آمریکا - چین پیش از ملاقات سران دو کشور در ژاپن

به گزارش می متالز، این دو کشور در یک ماه است که در گفتگوهای تجاری خود به بن بست رسیده اند. رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ روز سه شنبه گفته بود که به زودی با همتای چینی خود شی جینپینگ در شهر اوساکای ژاپن ملاقات خواهد کرد. دولت چین، که تا پیش از این از اظهار نظر در مورد این ملاقات خودداری می کرد، به تازگی تایید کرده که نشست برگزار خواهد شد.

ترامپ در توییتی نوشت که وی با رئیس جمهور چین تماس تلفنی داشته و مقرر شده است که هفته آینده در ژاپن ملاقات کنند. به گفته او، تیم‌های مذاکره کننده دوطرف پیش از این ملاقات گفتگوها را آغاز خواهند کرد.

جنگ تجاری واشنگتن و پکن سبب شده بازارهای مالی روندی نزولی را تجربه کنند و اقتصادی جهانی در معرض خطر کاهش رشد قرار بگیرد. ماه گذشته، گفتگوهای تجاری دو طرف به دلیل آنچه ترامپ بدعهدی چینی ها ذکر کرد متوقف شد. ترامپ تعرفه کالاهای چینی را افزایش داد و چین نیز تهدید به تلافی کرد.

ترامپ در یک سخنرانی در روز سه شنبه شب در شهر اورلاندو اعلام کرد که او "اقدامی تاریخی در مقابل سوء استفاده های تجاری چین انجام داده است."

وی که به مناسبت انتخابات آتی ریاست جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۰ صحبت می کرد، ادامه داد که اقدامات علیه چین باید مدتها قبل اتفاق می افتاد. او تاکید کرد که روزهای دزدی شغل ها، شرکت ها، ایده ها و ثروت های  آمریکایی به سر آمده است.

در مورد ملاقات دو رئیس جمهور و نتایج احتمالی آن، مقامات کاخ سفید صحبت زیادی نکرده اند، اما دو طرف همچنان بر مواضع قبلی خود پای فشاری می کنند. مقامات آمریکایی خواستار تغییرات ساختاری در اقتصاد چین و تغییر رفتار پکن با شرکت های آمریکایی هستند. چین نیز خواسته که آمریکا با زبان اعمال تعرفه با او صحبت نکند، بلکه از طریق گفتگو مشکلات را حل کند.

رئیس جمهور چین به نقل از رسانه های رسمی آن کشور اعلام کرده که کلید مذاکرات "آن است که دو طرف نگرانی های منطقی طرف دیگر را در نظر داشته باشد."

وی ابراز امیدواری کرده که آمریکا با شرکت های چینی "با انصاف" رفتار کند.

واشنگتن ظرف یک ماه گذشته تعرفه کالاهای چینی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داده است. آمریکا هشدار داده که ۳۲۵ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی نیز ممکن است مشمول افزایش تعرفه ها شوند. پکن خواستار لغو قانون افزایش تعرفه ها شده اما مقامات آمریکایی گفته اند که برای کاهش تعرفه ها، از سرگیری گفتگوها کافی نیست.

عناوین برگزیده
غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است
«بلوغ» مشهورترین بازار سفته‏‏‌بازی ملکی در جهان؛ بازار «ثانویه» فروش خانه در چین بعداز ۳۴ سال رونق گرفت

غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است