تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۴۳۲۷۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

وزیر صنعت قیمت واقعی پراید را اعلام کرد / 6 میلیون تقاضا در برابر یک میلیون تولید

می متالز - وزیر صنعت با بیان تقاضای خرید 6 میلیونی خودرو در برابر تولید یک میلیونی و فروش سهام ایران خودرو و سایپا به اهل فن، قیمت تمام شده پراید را حدود ۳۵ تا ۳۶ میلیون تومان اعلام کرد.
وزیر صنعت قیمت واقعی پراید را اعلام کرد / 6 میلیون تقاضا در برابر یک میلیون تولید

به گزارش می متالز، رضا رحمانی گفت: طرح ساماندهی خودرو در حال انجام و هدف این است که از وضع موجود به وضعی برسیم که در شان ملت ایران باشد و این موضوع به گذشت زمان نیاز دارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 میلیون تقاضای خرید خودرو داشتیم در حالی که کل تولید خودرو در سال، یک میلیون دستگاه است.

این وزیر ادامه داد: خودرو از آبان تا اسفند سال گذشته ۵ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت داشت. کاهش سود سپرده های بانکی یکی از علل افزایش قیمت و کنترل نرخ ارز، دلیل کاهش است.

رحمانی با بیان اینکه پراید 1660 دلار وابستگی ارزی دارد، گفت: داخلی سازی این قطعات را آغاز کرده‌ایم و هر قدر ارزبری کمتر شود تاثیر نرخ خودرو از نوسانات نرخ ارز کمتر می شود. بر این اساس قیمت تمام شده پراید ۱۱۱ حدود ۳۵ تا ۳۶ میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: ساخت داخل و اصلاح ساختار را جدی گرفتیم و هر کدام از خودروسازان بزرگ مکلف شدند اموال غیرتولیدی را بفروشند و از این محل، حداقل 1000 میلیارد تومان برای رونق تولید، تامین کنند.

وی گفت: طرح ساماندهی و برنامه دو ساله داریم سهام خودروسازان را به اهل آن واگذار کنیم تا اصلاح شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده