تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۴۳۵۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار مدیرروابط عمومی سازمان بورس و رییس باشگاه خبرنگاران جوان عنوان شد:

ارتباط نهاد ناظر بازار سرمایه و رسانه ها بی سابقه است / بورس در بهترین شرایط

می متالز - یاسر فلاح، مدیرروابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار و عباس هنرمند، رییس باشگاه خبرنگاران جوان با هدف تعامل بیشتر نهاد ناظر بازار سرمایه کشور و اصحاب رسانه دیدار و گفتگو کردند.
ارتباط نهاد ناظر بازار سرمایه و رسانه ها بی سابقه است / بورس در بهترین شرایط

به گزارش می متالز، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار درابتدای این دیدار به ضرورت تعامل هر چه بیشتر نهاد ناظر بازار سرمایه و رسانه های جمعی اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه در حال حاضر از شرایط مطلوبی برخوردار است و شاخص بورس تهران به عنوان یک نماگر مهم اقتصادی طی دو سال گذشته قله های تاریخی را فتح و رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است. سودآوری و صورت های مالی شرکت ها نیز بیانگر این است که شرکت های حاضر در بورس و فرابورس از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند.

یاسر فلاح با بیان اینکه  تیرماه سال 95 شاخص کل، در کانال 74هزار واحدی قرار داشت و اکنون در آستانه ورود به کانال 250 هزار واحدی است، افزود: آمار نشان می دهد بازدهی بورس بیش از 230 درصد است. با این حال علاوه بر بازدهی مطلوب بازار سرمایه باید به نقش این نهاد مهم اقتصادی در کنترل نقدینگی و هدایت منابع به بخش مولد اقتصاد توجه کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: با وجود شرایط مطلوب، ما همچنان به فرهنگ سازی و بسط مفاهیم بورسی نیاز داریم و قطعا رسانه های جمعی مهمترین ابزار برای رسیدن به این هدف هستند.

 

بازار سرمایه، خبر محور است

یاسر فلاح افزود: سطح تعامل سازمان بورس و اوراق بهادار با رسانه های جمعی در مطلوب ترین وضعیت قرار دارد و سلسله جشنواره های سالانه بورس و رسانه نیز با هدف افزایش تعامل سازمان با اصحاب رسانه، تقویت توان تخصصی مطبوعات، افزایش سطح سواد عمومی و فرهنگ سازی برگزار می شود و اکنون در آستانه برگزاری سومین دوره این رویداد مهم بازار سرمایه هستیم.

دبیر اجرایی سومین جشنواره بورس و رسانه با تاکید بر اینکه ما همچنان به تعامل بیشتر با رسانه ها نیاز داریم افزود: بازار سرمایه، خبر محور است و اصلی ترین عامل موثر این بازار دسترسی به اطلاعات و اخبار است. سرمایه گذاران برای تصمیم گیری به اطلاعات شفاف، کامل، قابل اعتماد و بهنگام نیاز دارند، با این پیش فرض، تقویت رسانه ها، افزایش استانداردها، سرعت اطلاع رسانی و بالابردن کیفیت و صحت اخبار بازار سرمایه برای نهاد ناظر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

یاسر فلاح افزود: امروز رسانه ها نقش پررنگی در توسعه بازار سرمایه ایفا می کنند و برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره بورس و رسانه از یکسو عاملی برای بهبود عملکرد تخصصی رسانه ها و از سوی دیگر ابزاری برای فرهنگ سازی جمعی است. خروج سرمایه ها از پارکینگ اقتصادی و حرکت به سمت بخش مولد اقتصاد محصول تلاش رسانه ها است. رسانه ها همواره انتقادات را مطرح و مسایل را به مسئولین و مردم گوشزد می کنند و بدیهی است که آینه تمام نمای بازار سرمایه نیز هستند. در این شرایط وظیفه رسانه در استمرار هدایت نقدینگی به جایگاه واقعی اقتصاد، سنگین است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه علاوه بر رویکرد های رسانه محور اقدامات دیگری همچون برگزاری لیگ ستارگان بورس در حال انجام است و رسانه ها با بازتاب این اقدامات نقش مهمی در توسعه اقتصاد ملی ایفا می کنند، گفت: در مرداد ماه 96 به همت روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، اولین دوره لیگ ستارگان بورس ایران با حضور10 دانشگاه برتر تهران برگزار شد، دومین دوره این رویداد نیز تیر ماه 97 در سطح کشوری برگزار شد و روز شنبه (پانزدهم تیر ماه) سومین دوره آن با رویکرد بین المللی رسما فعالیت خود را آغاز می کند  و با پایان این رویداد مهم بورسی شاهد ورود اولین نسل از سفیران بین المللی بازار سرمایه ایران خواهیم بود.

یاسر فلاح ضمن بیان اینکه تیم منتخب دانشگاه های عمان، سوریه، ترکیه و دو تیم از دانشگاه  های عراق (بغداد و بصره) در این رقابت ها حضور دارند، ابراز امیدواری کرد رسانه های جمعی با بازتاب  این رویداد مهم بازار سرمایه یاری گر اقتصاد ملی باشند.

 

هنرمند: تعامل نهادناظر با رسانه ها بی نظیر است

عباس هنرمند، رییس باشگاه خبرنگاران جوان نیز در این دیدار عنوان کرد: ارتباط نهاد ناظر بازار سرمایه کشور با رسانه های جمعی قابل مقایسه با گذشته نیست و جشنواره بورس و رسانه شاخصه نگاه رسانه محور سازمان بورس است.

رییس باشگاه خبرنگاران جوان افزود: جشنواره بورس و رسانه ارتباط  گسترده ای بین حوزه روابط عمومی و رسانه ها ایجاد کرده و امیدوارم همواره به مسیر خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه رسانه می تواند در همه حوزه ها از جمله اقتصاد و همچنین بازار سرمایه سطح تحلیل مخاطبین را ارتقا دهند، افزود: آنچه باید مورد توجه فعالین اقتصادی باشد فرهنگ داد و ستد براساس تحلیل تخصصی است و مسئولیت فرهنگ سازی این نوع نگاه اقتصادی، بر دوش رسانه ها است.

عباس هنرمند از اصحاب رسانه درخواست کرد انتشار اخبار صحیح و قابل اعتماد را در دستور کار خود قرار دهند و در ترویج رفتار صحیح اقتصادی تلاش کنند.

در پایان این دیدار دو طرف به بهبود سطح همکاری روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار و باشگاه خبرنگاران جوان با هدف افزایش آگاهی عمومی جامعه از مسایل اقتصادی و بورسی کشور تاکید کردند.

عناوین برگزیده