تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۵۲۲
کد خبر: ۴۴۰۸
مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات خبر داد:

چاپ کتاب مقررات صادرات و واردات سال 96 در آینده ای نزدیک

می متالز - مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات گفت: کتاب مقررات صادرات و واردات سال 96 در آینده ای نزدیک چاپ می شود که در آن اصطلاحات نمانکلاتور سیستم هماهنگ شده سازمان جهانی گمرک قرار دارد.
چاپ کتاب مقررات صادرات و واردات سال 96 در آینده ای نزدیک

علی علی‌آبادی فراهانی با اعلام این مطلب افزود: کتاب مقررات صادرات و واردات سال جاری حاوی اصلاحات نمانکلاتور سیستم هماهنگ شده سازمان جهانی گمرک است که به لحاظ تغییرات حاصله از جمله "فناوری" و "تجارت" هر پنج سال یکبار به روز رسانی می‌گردد.
وی خاطر نشان کرد که آخرین نسخه به روز شده نمانکلاتور در سال ٢٠١٢ میلادی (سال١٣٩٠-١٣٩١) اعمال گردیده است و جدیدترین نسخه نیز از اول سال ٢٠١٧ قابل اجرا است. نکته مهم و قابل توجه اینکه سازمان جهانی گمرک با پیش‌بینی‌هایی که  به‌ عمل آورده، برای اولین بار اصلاحات مربوط به سال آتی میلادی (٢٠١٨) را نیز همزمان با اصلاحات سال ٢٠١٧ اعمال و اعلام نموده و لزوم اعمال اصلاحات مذکور در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦ از ضروریات بخش بازرگانی کشور است.
علی آبادی همچنان متذکر شد اصلاحات موصوف در آذر ماه ١٣٩٥ برای درج در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦ به تصویب هیئت محترم وزیران رسیده است.
مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات با اشاره به اصلاحات جدید مصوب بیست یکم خرداد ماه امسال توسط هیات وزیران افزود: تغییرات جدید شامل "ایجاد" یا "حذف" ردیف تعرفه ها و "اصلاح شرح کالا" و تغییر در "مندرجات ذیل یادداشت" فصول مختلف کتاب مقررات صادرات و واردات است که در چاپ آن لحاظ گردیده است.
همچنین سایر تغییرات مصوب هیات وزیران در سال ١٣٩٥ که در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٥ درج نشده بود در کتاب سال جاری اعمال گردیده است.
وی اضافه کرد با توجه به اینکه آمار بازرگانی خارجی بر مبنای ردیف تعرفه‌های جدول طبقه بندی کالا تهیه می‌گردد و ثبت سفارش کالا بر اساس کدهای تغییر یافته انجام خواهد شد لذا ضرورت اجرای اصلاحات موصوف در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

عناوین برگزیده