تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۳
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۴۴۰۸۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کودلکوی شیلی شایعات مربوط به افت 40 درصدی تولید مس معدن چوکوئیکاماتا را انکار کرد

می متالز - کودلکوی شیلی، بزرگترین تولید کننده مس جهان، گزارشهای مربوط به پیش بینی کاهش 40 درصدی تولید در طول دو سال آینده در اثر روند نزولی عیارهای سنگ معدن و تبدیل عملیات روباز به عملیات زیر زمینی در معدن بزرگ چوکوئیکاماتای خود را بی اساس اعلام کرد.
کودلکوی شیلی شایعات مربوط به افت 40 درصدی تولید مس معدن چوکوئیکاماتا را انکار کرد

به گزارش می متالز، در عوض، این شرکت معدنکاری می گوید در حال پیگیری برنامه ای مفصل است که به شرکت اجازه خواهد داد تولید مس را در سطوح جاری حدود 1.7 میلیون تنی در سال در طول دهه آینده حفظ کند. این شرکت در بیانیه ای گفت،"طرح استخراج کودلکو بر مبنای معادن و پروژه های موجود است، که به نحوی پیشرونده و نظام مند جایگزین عملیات های جاری ما خواهد شد." رسانه ها روز پنجشنبه گفتند که تولید چوکوئیکاماتا از 459 هزار تن در سال جاری به حدود 182 هزار تن تا سال 2021 تنزل خواهد یافت.

بنا به این گزارشها، کاهش تولید چوکوئیکاماتا باعث تنزل حدوداً 4 درصدی کل تولید کودلکو خواهد شد. این شرکت معدنکاری مس دولتی گفت از زمانی که در 2020 عملیات روباز چوکوئیکاماتا به پایان برسد عملیات زیر زمینی آن تولید بازرگانی خود را آغاز خواهد کرد که قادر خواهد بود از تغییر در ظرفیت تولید جلوگیری کند. انتظار می رود که پروژه 5.6 بیلیون دلاری تغییر عملیات روباز به عملیات زیر زمینی این معدن، به عنوان بخشی از برنامه سرمایه گذاری کلی 39 بیلیون دلاری 10 ساله کودلکوئ برای بازسازی دارایی های اصلی اش، عمر چوکوئیکاماتا را تا دست کم 40 سال افزایش دهد.

پیش بینی می شود زمانی که تغییر عملیات روباز به زیر زمینی به طور کامل صورت گیرد این معدن بتواند 320 هزار تن مس خالص و 15 هزار تن مولیبدن در سال تولید کند. کودلکو که تمام درآمدهایش را به دولت شیلی تحویل می دهد معادن مس گسترده ای را در اختیار دارد که 10 درصد از ذخائر قطعی و احتمالی جهانی این فلز را در بر گرفته اند و حدود 11 درصد از تولید مس سالیانه جهان را با تولید 1.8 میلیون تن از این فلز بر عهده دارد. چوکوئیکاماتا و معدن مجاور رادومیرو تومیک در سال گذشته 653 هزار تن از کل تولید 1.8 میلیون تنی این شرکت را به عمل آوردند که تقریباً 4 درصد کمتر از رقم تولید سال 2017 بود.

عناوین برگزیده