تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۴۴۱۲۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شیلی مطمئن است همزمان با اوج گیری رقابت جهانی، بهره وری پایین مس خود را جبران خواهد کرد

می متالز - یکی از نیروگاه های مس جهان می گوید به آهستگی در حال شروع اقداماتی برای برطرف کردن موانعی ست که رقبای بین المللی با بهره برداری از بهره وری معدنکاری ضعیف اخیر این کشور علیه سهم آن در بازار ایجاد کرده اند.
شیلی مطمئن است همزمان با اوج گیری رقابت جهانی، بهره وری پایین مس خود را جبران خواهد کرد

به گزارش می متالز،  قائم مقام مینووکس آ ج، آقای خوان رایو کالدرون، خطاب به کنفرانس مس برای جهان با تمرکز بین المللی در آدلاید در استرالیای جنوبی در روز جاری گفت با آنکه مس کالایی مرکزی در اقتصاد ملی شیلی به شمار می رود، این فلز با طیفی از چالشهای فزاینده روبرو بوده است. آقای کالدرون گفت،"معدنکاری مس در شیلی روز به روز دشوار تر شده چون کانسارها رو به کاهش نهاده اند، سنگهای هدف بیش از پیش سخت تر شده اند، و آب لازم برای این صنعت بسیار پر هزینه تر شده است."

او گفت،" با وجود این بزرگترین چالش ما این است که بهره وری معدنکاری ما هم اکنون به زیر سطح بهره وری رقبای خارجی ما تنزل یافته است. ما نمی توانیم در بلند مدت در این وضعیت باقی بمانیم. یکی از مسائل اصلی در درون این چالش بهره وری انسانی در مواجهه اش با تقاضاهای فزاینده برای دستمزدهای بالاتر، و انتظارات روزافزون جوامع پیرامون معادن برای معدنکاری ای متناسب تر با محیط زیست است."

شیلی همچنین کشوری نسبتاً کوچک است و بخش زیادی از تولید مس اضافی آن در حال حاضر از دوباره کاری سدهای باطله موجود به دست می آید چرا که جای فراوانی برای توسعه ظرفیت سدهای باطله دیگری وجود ندارد. با وجود این، یک "نقشه راه" برای بهبود بهره وری از 2016 ، با پشتوانه ابتکارات تحقیق و توسعه معدنکاری توسط هر دو بخش دولتی و خصوصی، در حال به بار آوردن نتایجی مثبت است.

آقای کالدرون گفت،"انتظار می رود که این نقشه راه در سال جاری به روزرسانی شود و این به یاری دستاوردهای جاری ما در زمینه افزایش بهره وری همزمان با رعایت انتظارات عمومی فزاینده برای شیوه های معدنکاری متناسب تر با محیط زیست خواهد آمد. معدنکاری مس در حال حاضر 13 درصد از تولید ناخالص داخلی شیلی و 60 درصد از صادرات این کشور—عمدتاً به چین و دیگر کشورهای آسیایی—را بر عهده دارد.

عناوین برگزیده