تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۱۸
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۴۴۱۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولید معدنی مس جهان 3.5 درصد در سال رشد خواهد داشت

می متالز - طبق گزارش اخیری که توسط فیچ سولوشنز انتشار یافته، تولید مس جهانی در طول پنج سال آینده شاهد رشدی یکنواخت خواهد بود.
تولید معدنی مس جهان 3.5 درصد در سال رشد خواهد داشت

به گزارش می متالز، فیچ پیش بینی می کند که تولید سالانه به احتمال زیاد با نرخ متوسط 3.5 درصد از 2019 تا 2028 در سال رشد خواهد یافت و حجم تولید این فلز در طول این دوره از 21.4 میلیون تن به 28.7 میلیون تن صعود خواهد کرد. در شیلی، بزرگترین تولید کننده مس جهان، برآورد می شود که تولید  این فلز به علت عملکرد قوی معادن بزرگ این کشور و همچنین سیاستهای همدلانه  رئیس جمهور سباستین پینیه را نسبت به حوزه معدنکاری تولید این فلز 4 درصد سال به سال افزایش بیابد.

در جاهای دیگر، انتظار می رود که رشد تولید در چین نسبت به سالهای قبل تنزل یابد چون عیارهای پایین موجب عدم سودآوری شماری از معادن خواهد شد. شرکتهای چینی همچنان اولویت خود را بر روی پروژه های خارج از کشور به علت ماهیت کم-هزینه آنها قرار خواهند داد. دیگر بازارهای قابل توجه ذکر شده در این گزارش شامل پرو، ایالات متحده آمریکا و کنگو، هر یک با پیش بینی های رشد پایدار، می شوند.  این گزارش نشان می دهد که انتظار می رود پروژه های مس بیشتری ظرف چند سال آینده وارد خط تولید شوند، که بیشتر این پروژه های جدید در استرالیا و کانادا خواهند بود.

 

عناوین برگزیده