تاریخ: ۱۸ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۴۴۲۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد:

کاهش تصدی گری دولت در بخش صنعت با اجرایی شدن بسته های تشویقی و حمایتی

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر کاهش تصدی گری دولت در بخش صنعت تأکید کرد و گفت: با اجرایی شدن بسته های تشویقی و حمایتی از بخش صنعت، تصدی گری دولت به حداقل می رسد.
کاهش تصدی گری دولت در بخش صنعت با اجرایی شدن بسته های تشویقی و حمایتی

به گزارش می متالز، عباس تابش در مراسم تجلیل از برترین های صنعتی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این موضوع، افزود: شیوه تأمین ارز مورد نیاز صنایع را رتبه بندی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اولویت بندی بانک مرکزی مشخص می کند و برای تسهیل خرید مواد اولیه کارخانه های تولیدی، فرایند ثبت سفارش به استان ها واگذار شده است.

وی به اعمال تحریم های جدید دشمنان اشاره کرد و گفت: آمار تولید، میزان واردات مواد اولیه و ارزش فروش محصولات نهایی نشان می دهد که همه شاخص های صنعتی کشور مثبت و تحریم ها فقط محدود کننده صنعت هستند و با برنامه ریزی برای رفع محدودیت ها، دشمنان را ناامید خواهیم کرد.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در خصوص قیمت نهایی خودرو در کشور هم گفت: با نهایی شدن صورت های مالی شرکت های خودرو ساز، قیمت خودروها استخراج و نهایی می شود و پیش بینی شده است بر اساس نرخ های جدید قیمت خودروها به قیمت تمام شده نزدیک شود و اگر این چنین نشد، نمونه های جدید را جایگزین خودروهای پرهزینه خواهیم کرد.

تابش قیمت دانه ها و نهاده های دامی را براساس ارز چهار هزار و 200 تومان دانست و افزود: این نهاده ها نباید بر اساس نرخ نیمایی عرضه شود.

وی به گمانه زنی های ممنوعیت صادرات سیب زمینی هم اشاره کرد و گفت: به جای اعمال طرح ممنوعیت صادرات این محصول زراعی، در صورت افزایش تولید و ایجاد شرایط تأمین بازار داخل، صادرات آزاد و در غیر این صورت با احتساب عوارض دولتی انجام می شود.

 

تجلیل از پیشکسوتان صنعت و معدن، بانو و جوانان صنعتگر و خانواده 2 شهید صنعتی در چهارمحال و بختیاری

گفتنی است، همزمان با آیین بزرگداشت روزملی صنعت ومعدن از پیشکسوتان صنعت و معدن و جوانان صنعتگر چهارمحال و بختیاری با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تجلیل شد.

در این آیین مسعود سوردی «مدیر واحد صنعتی ماشین سازی سوردی» و آیت اله احمدی «مدیر عامل واحد صنعتی تشگاز» به عنوان پیشکسوت صنعت و احمد مختار «مدیرعامل کاسپین پلیمر» تنها تولید کننده قطعات پلیمری پلی پتیلین کشور، حسین ادیب «مدیرعامل واحد صنعتی تولید بستنی» و علیرضا اسماعیلی به عنوان صنعتگران جوان تجلیل شدند.

همچنین قدمعلی ابراهیمی «مدیر معدن سنگ تزیینی سندگان» به عنوان پیشکسوت معدنی و فرزاد جانبازی به عنوان معدنکار جوان استان تکریم شدند.

در این آیین همچنین از فاطمه روزبهانی به عنوان بانوی صنعتگر با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تجلیل شد.

همزمان با آیین بزرگداشت روزملی صنعت ومعدن ازخانواده دو شهید صنعتی چهارمحال وبختیاری باحضور معاون وزیرورئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان تجلیل شد.

همچنین از خانواده دو شهید صنعتی، شهیدان روح اله قلی پور و سیامک کریمی نیز تکریم و تجلیل به عمل آمد.

عناوین برگزیده