تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۴۴۸۷۳
سرویس خبر : انرژی

راه‌اندازی شهرک تخصصی "قیرطبیعی" در گیلانغرب

می متالز - رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب از راه‌اندازی شهرک تخصصی "قیرطبیعی" در گیلانغرب خبر داد.
راه‌اندازی شهرک تخصصی "قیرطبیعی" در گیلانغرب

به گزارش می متالز، جهانبخش مرجانی رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب از ارائه پیشنهاد را‌ه‌اندازی شهرک تخصصی قیرطبیعی در گیلانغرب از سوی معاون امور اقتصادی استانداری خبر داد که مورد موافقت سازمان صمت استان نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به آغاز پیگیری‌ها برای راه‌اندازی این شهرک تخصصی، گفت: به زودی زمین ۳۰ تا ۴۰ هکتاری برای این شهرک جانمایی خواهد شد و بعد از فراهم شدن زیرساخت‌های اولیه، واحد‌های متقاضی می‌توانند برای ساخت و ساز پای کار بیایند.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب اعتبار مورد نیاز برای فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه مورد نیاز این شهرک را نیز چهار تا پنج میلیارد تومان برآورد کرد.

به گفته مرجانی، در صورتی که مشکلی برای تامین اعتبار نباشد، می‌توان تا پایان سال شاهد راه‌اندازی شهرک تخصصی قیرطبیعی در استان بود.

وی با بیان اینکه برای این شهرک بخش‌های مختلفی درنظر گرفته شده، یادآور شد: بارانداز صادراتی، مراکز فرآوری، مراکز خُردایش، مرکز نگهداری مواد معدنی استخراجی، محلی برای پذیرش هیات‌های خارجی و ... از جمله این بخش‌ها است.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب معتقد است، با راه‌اندازی این شهرک همه فعالان عرصه قیرطبیعی در زمینه استخراج، فرآوری اولیه، واسطه‌های صادراتی و... در یک محل تجمیع می‌شوند و امکان نظارت کافی از سوی هیات مدیره بر همه فعالیت‌ها وجود دارد.

مرجانی مهمترین اثر مثبت راه‌اندازی این شهرک را جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به قیرطبیعی دانست و گفت: اولین پیامد مثبت جلوگیری از صادرات قیرطبیعی بی‌کیفیت از سوی افراد سودجو است که در گذشته لطمه جدی به بازار‌های صادراتی قیرطبیعی وارد کرد.

وی اضافه کرد: به علاوه از افت قیمت‌های ناگهانی قیرطبیعی نیز جلوگیری می‌شود و قیمت‌ها به واسطه مدیریت عرضه و تقاضا کنترل خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب اشاره‌ای هم به وضعیت قیرطبیعی استان داشت و با انکار ذخیره دو تا سه میلیون تنی که از سوی برخی کارشناسان مطرح می‌شود، اظهار کرد: این ذخیره ظرف مدت کوتاهی برداشت خواهد شد و نیازی به این همه سرمایه‌گذاری ندارد.

مرجانی ذخیره قیرطبیعی کرمانشاه را حدود یک میلیارد تن برآورد کرد که اکنون سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن آن برداشت می‌شود .

عناوین برگزیده