تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۴۶۷۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس لندن در حال مذاکره برای خرید هلدینگ رفینیتیو

می متالز - گروه بورس لندن روز جمعه اعلام کرد که در حال انجام مذاکراتی برای خرید هلدینگ رفینیتیو است.
بورس لندن در حال مذاکره برای خرید هلدینگ رفینیتیو

به گزارش می متالز، هلدینگ رفینیتیو یک شرکت بین المللی است که مسئول طراحی زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری بازارهای بزرگ جهان است. این هلدینگ در سال ۲۰۱۸ میلادی تاسیس شده و سهامداران بزرگی مثل بلک استون (۵۵درصد) و تامسون رویترز(۴۵درصد) دارد.

این شرکت زیرساختی با بیش از ۴۰ هزار مشتری در ۱۹۰ کشور مختلف فعالیت می کند و یکی از برجسته ترین شرکت های داده پردازی در بازارهای مالی است.

به این ترتیب، گروه بورس لندن در نظر دارد این هلدینگ را به قیمت ۲۷ میلیارد دلار – همراه با بدهی آن شرکت – خریداری کند.

کارشناسان گره بورس لندن اعلام داشتند که به نظر می رسد این ادغام نهایتا کمتر از یک سال پس از جابه جایی سهم توسط سهامداران حقوقی صورت گیرد. به این ترتیب، گروه بلک استون باید سهام این هلدینگ را از تامسون رویترز، دیگر سهامدار عمده رفینیتیو، خریداری کند تا حق اصلی تصمیم‌گیری ها را داشته باشد.

به گزارش رویترز، بورس لندن، گفته است که قصد دارد از طریق سهام جدیدی که خود به تازگی منتشر کرده شرکت رفینیتیو را خریداری کند. این بدان معناست که بورس لندن سرمایه‌گذاران فعلی رفینیتیور را تبدیل به سهامداران خود خواهد کرد. بدین ترتیب، سهامداران جدید مالک ۳۷ درصد از سهام شرکت ادغام شده‌ بورس لندن و رفینیتیو خواهند شد، در حالی که حق رای آنان در هیات مدیره حدود ۳۰ درصد خواهد بود.

شرکت تامسون رویترز که شرکت مادر "اخبار رویترز" است در حال حاضر مالک ۴۵ درصد از سهام رفینیتیو است. تامسون رویترز در بیانیه ای این خبر را تایید کرده و گفته است که اگر چنین معامله ای نهایی شود رویترز با واگذاری سهام خود به بلک استون، مالک ۱۵ درصد سهام بورس لندن خواهد شد.

رویترز از مقامی که نامش را فاش نکرده نقل قول کرده که ارزشگذاری فعلی در اصل دو برابر مقداری است که شرکت بلک استون روی رفینیتیو سرمایه‌گذاری کرده است.

رفینیتیو در اواخر ماه دسامبر ۱۲.۲ میلیارد دلار بدهی داشت که در معامله اخیر بورس لندن لحاظ شده است.

بورس لندن و تامسون رویترز هر دو گفته اند که هنوز معامله قطعی نشده و مذاکرات همچنان ادامه دارد. اما رویترز به نقل از منبعی آگاه نوشت که اگر گفتگوها خوب پیش برود معامله تا هفته آینده انجام خواهد شد.

رفینیتیو و بلک استون هیچ کدام در این باره اظهار نظری نکرده اند.

سهام شرکت رفینیتیو پس از انتشار این خبر در فاز صعودی قرار گرفت. سهام تامسون رویترز نیز روز جمعه ۴.۵ درصد صعود کرد و با قیمت تاریخی ۹۲.۷۴ دلار در تورنتو به فروش رفت. سهام تامسون رویترز از ژانویه ۲۰۱۸ تا کنون حدود ۶۲ درصد رشد داشته است.

ادغام بورس لندن با رفینیتیو به طور قطع شاخه خدمات اطلاعات کسب و کار بورس لندن را تقویت خواهد کرد، که منبعی پر درآمد به شمار می آید.

کوین مک-پارتلند، مدیر ساختار بازار و پژوهش تکنولوژی در شرکت همکاران گرینویچ، به رویترز گفته است که بورسهای جهانی رفته رفته روی اطلاعات و تکنولوژی بیشتر متمرکز می شوند تا کمک به انجام معاملات روزانه، چرا که بخش اطلاعات و تحلیل موتور اصلی درآمد شده است.

عناوین برگزیده