تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۸
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۴۶۸۳۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه گوهرشناسی

می متالز - رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی معاونت علمی گفت: لازم است به دلیل وجودفیروز‌های تقلبی در بازار، فیروزه نیشابور به عنوان یک برند جهانی شناسنامه‌دار شود.
راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه گوهرشناسی

به گزارش می متالز، محمد جواد پیشبین رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این که نخستین آزمایشگاه گوهرشناسی راه‌اندازی خواهد شد، اظهار کرد: تولید بیش از 6 هزار کیلو گرم نگین فیروزه نیشابور در سال و وجود فیروزه‌های تقلبی و غیر نیشابور با کیفیت پایین دلایل لازم برای شناسنامه دار کردن فیروزه نیشابور به عنوان یک برند جهانی را نشان می‌دهد.

پیشبین ادامه داد: در همین راستا کانون با همکاری جمعی از متخصصان موفق به تدوین استاندارد درجه بندی فیروزه در سال گذشته شد که در تحقیقات صنعتی و استاندارد ایران ثبت ملی شده است. این آزمایشگاه نیز برای صدور شناسنامه کلیه گوهر سنگ‌ها با محوریت فیروزه و امکان شناسایی آن‌ها همزمان با سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به نیشابور فعالیت خود را آغاز کرد.

وی همچنین بیان کرد: تفکیک فیروزه اصل و تقلبی، ایجاد اعتماد در بازار و به خصوص توریست‌های علاقمند به فیروزه، بهبود فضای کسب و کار و معرفی بهتر و علمی فیروزه نیشابور در سطح ملی و بین‎المللی از تاثیرات راه اندازی این آزمایشگاه در مرکز رشد نیشابور است.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده