تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۴۷۰۳۰

ظرفیت لازم برای برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه اردبیل وجود دارد

می متالز - مدیرکل فرودگاه‎های استان اردبیل با اشاره به وجود ظرفیت‎های لازم برای برقراری پروازهای خارجی گفت: ما تمایل زیادی داریم که بتوانیم پروازهای خارجی را در این فرودگاه برقرار کنیم.
ظرفیت لازم برای برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه اردبیل وجود دارد

به گزارش می متالز، سید فخرالدین هاشمی در این باره گفت: خوشبختانه زیرساخت‎های فرودگاه اردبیل آماده است و با وجودی که در AIP، زمان کاری ما 12 ساعت ثبت شده است در صورت درخواست شرکت‎های هواپیمایی در ساعاتی خارج از آن هم آماده همکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون در کل فرودگاه اردبیل عملیات بهسازی در حال اجرا است، گفت: با این وجود نمی‎گذاریم محدودیت‎های ناشی از اجرای این پروژه‎ها بر روی افزایش پروازها تاثیر بگذارد.

هاشمی با بیان اینکه اکنون فرودگاه اردبیل دارای سه ترمینال است که یکی از آنها در آینده‎ای نزدیک با حضور مقامات ارشد کشور به بهره‎برداری رسمی خواهد رسید، گفت: همگی این ترمینال‎ها ظرفیت لازم برای پروازهای خارجی را دارند که در صورت برقراری پروازها یکی از این ترمینال‎ها را به آن اختصاص می‎دهیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته پروازهای حج تمتع، حج عمره، عتبات عالیات، استانبول و پروازهای موردی به آنتالیا، باکو در فرودگاه اردبیل انجام شده است، ادامه داد: اکنون باند اصلی فرودگاه در حال بهسازی است که تا یکسال دیگر آماده بهره‎برداری می‎شود و برای همین از باند دوم با ظرفیت نشست و برخاست هواپیماهای بدنه متوسط همچون ایرباس 320 و بوئینگ 737 و 727 استفاده می‎کنیم که این هواپیماها برای پروازهای خارجی مناسب هستند و مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل فرودگاه‎های استان اردبیل در پایان با تاکید بر تمایل زیاد استان و فرودگاه برای برقراری پروازهای خارجی و افزایش پروازهای داخلی گفت: برای برقراری پروازهای خارجی، استاندار و ما در حال رایزنی با شرکت‎های هواپیمایی هستیم که در مورد افزایش پروازهای داخلی به امیدخدا از 9 مرداد، کیش ایر با برقراری دو پرواز رفت و برگشت، در روزهای چهارشنبه و جمعه، به مقصد تهران به جمع دو شرکت هواپیمایی فعال در این فرودگاه یعنی ایران ایر و آسمان می‎پیوندد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده