تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۴۸۶۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۲۶۷ میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «وتوصا» در ۶ ماه

می متالز - شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران در صورت وضعیت پرتفوی بورسی خود از رشد ۲۶۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریالی در مدت ۶ ماه خبر داد.
رشد ۲۶۷ میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «وتوصا» در ۶ ماه

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ با سرمایه ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریالی برای هرسهم زیان ۴۲ ریال اعلام کرده است.

این شرکت زیان عملیاتی این دوره را ۴۴ میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال، زیان خالص را ۱۱۲ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره را ۱۰ میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال اعلام کرد.

«وتوصا» در صورت وضعیت پرتفوی بورسی خود از رشد ۲۶۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریالی در مدت ۶ ماه خبر داد. در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اعلام کرد که بهای تمام شده با رشد ۷۱ میلیارد و ۲۰۸ میلیون ریالی به رقم ۴ هزار و ۹۹۷ میلیارد ریال رسیده است. همچنین ارزش بازار پرتفوی بورسی این شرکت با افزایش ۲۶۹ میلیارد و ۳۴ میلیون ریالی به مبلغ ۵ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال رسیده است.

این شرکت در صورت ریز سهام خریداری شده، بهای تمام شده را ۱۴۵ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال و سهام واگذار شده را مبلغ ۹۲ میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال اعلام کرد که سود این واگذاری ها را ۴ هزار و ۷۷۳ میلیون ریال منتشر شده است.

«وتوصا» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده است که باتوجه به تغییر طبقه بندی شرکت از شرکت های سرمایه گذاری به هلدینگ و طبق بند ۵۸ اساسنامه شرکت های هلدینگ، هرگونه درآمد ناشی از فروش سهام باید به اندوخته سرمایه ای انتقال داده شود. همچنین این شرکت قصد دارد افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی شرکت سرمایه گذاری پایا تدبیر پارسا را از محل آورده نقدی عملیاتی کند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده