تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۴۹۲۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صعود چشم گیر قیمت جهانی طلا/پیش بینی رشد در ماه های آتی

می متالز - آمار شورای نظارت بر معاملات سلف آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام داشت طلا یکی از مقاصد سرمایه گذاران در شرایط فعلی است.
صعود چشم گیر قیمت جهانی طلا/پیش بینی رشد در ماه های آتی

به گزارش می متالز، طبق آمار شورای نظارت بر معاملات سلف آمریکا، عطش سرمایه گذاران برای ورود به بازار طلا به گونه ای که تعداد موقعیت خرید  بلند مدت در هفته گذشته از ۲۵۴.۴ به ۲۹۲.۵ هزار قرارداد افزایش یافته است که این مسئله به نوعی موجب افزایش قیمت این فلز گرانبها در هفته آتی خواهد بود.

این در حالی است که، تحلیلگران بانک گلدمن ساکس بر این باورند، صعود هر اونس طلا به بالای مرز ۱۵۰۰ دلار شروع روند افزایشی این فلز ارزشمند است.

تحلیلگران در این بانک معتقدند، قیمت طلا که اکنون به بالاترین حد خود در ۶ سال گذشته رسیده است، تا ۶ ماه آینده با تقاضای سرمایه گذاران برای خرید دارایی‌های امن به ۱۶۰۰ دلار در هر اونس صعود می ‌کند. کاهش چشم انداز رشد اقتصاد جهانی به دلیل تشدید تنش ‌های تجاری میان آمریکا و چین، جذابیت طلا را به عنوان پناهگاه امن افزایش داده است.

تحلیلگران گلدمن ساکس بر این باروند که، اگر نگرانی‌های پیرامون رشد اقتصادی به دلیل تشدید جنگ تجاری ادامه پیدا کند، احتمالا سرمایه ‌های بیشتری وارد صندوق‌ های سرمایه گذاری با پشتوانه طلا خواهد شد.

تولیدات صنعتی در آلمان با بزرگترین کاهش سالانه در حدود یک دهه گذشته رو به رو شده است و نگرانی‌ ها نسبت به حرکت اقتصاد جهانی به سوی نخستین رکود خود در یک دهه اخیر را تقویت کرده است.

در منطقه آسیا اقیانوسیه، بانک‌های مرکزی نیوزیلند، هلند و تایلند برای دور نگهداشتن اقتصاد خود از ناملایمات جهانی، در اقدامی غیر منتظره نرخ ‌های بهره را کاهش دادند. این اقدام یک هفته پس از تصویب ۲۵ واحدی کاهش نرخ ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا صورت گرفت.

مایکل ویدمر، تحلیلگر بانک مریل لینچ هفته گذشته اعلام کرده بود که طلا ممکن است تا دو سال آینده به دلیل سیاست پولی تسهیل بانک‌های مرکزی به مرز دو هزار دلار صعود کند. طلا در سال ۲۰۱۱ به رکورد یک هزار و ۹۲۱ دلار و ۱۷ سنت در هر اونس صعود کرده بود.

وی در این خصوص اظهار داشت: ما بر این باوریم که کاهش بیشتر نرخ ‌های بهره در راه است.

عقاید کارشناسان در خصوص تسهیل سیاست پولی در سایر بخش ‌های جهان در جریان است و بر ارزش دلار تاثیرگذار خواهد بود. نوسانات فزاینده ممکن است موجب شود قیمت طلا به بالاتر از ۱۵۰۰ دلار پیش بینی شده از سوی این بانک، صعود کند.

بانک‌های یو بی اس گروپ و سیتی گروپ نیز به طلا خوش بین هستند و پیش بینی می‌کنند قیمت این فلز می‌تواند تا رکورد ۱۶۰۰ دلار صعود کند.

عناوین برگزیده