تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۴۹۲۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون خرید فولادمبارکه:

جلوگیری از صادرات ماده خام رونق تولید داخل را به همراه دارد/ فولادمبارکه آماده سرمایه‌گذاری در افغانستان است

می متالز - معاون خرید فولادمبارکه گفت: مشکل تولید ما همین مواد اولیه است که صادر می شود و تا وقتی که در داخل کشور به آن نیاز داریم حتی یک تن از این مواد نباید اجازه خارج شدن از کشور را داشته باشند.
جلوگیری از صادرات ماده خام رونق تولید داخل را به همراه دارد/ فولادمبارکه آماده سرمایه‌گذاری در افغانستان است

به گزارش می متالز، طیب نیا معاون خرید فولادمبارکه در حاشیه افتتاح پروژه تولید پودر میکرونیزه بنتونیت آتیه فولاد سنگان بیان کرد: راجع به سرمایه‌گذاری در افغانستان که جناب رسولیان به آن اشاره داشتند باید بگویم که از طرف فولاد مبارکه اعلام آمادگی می کنم که در افغانستان می توانیم سرمایه گذاری داشته باشیم  منتها در این قضیه اشکالاتی وجود دارد و کمک مسوولین را می طلبد که در راستای رفع این مشکلات بر بیایند.
معاون خرید فولادمبارکه با اشاره به اینکه چند سال پیش نیز در راستای بحث سرمایه گذاری در افغانستان اقدامی از طرف فولادمبارکه انجام شد و تا بحث شناسایی معادن پیش رفتیم، اضافه کرد: با سرمایه گذاران نیز صحبت شد ولی چیزی که ما را متوقف کرد بحث امنیت سرمایه گذاری در آن منطقه بود؛ زیرا به هر جهت وقتی جایی سرمایه گذاری می کنیم نیاز به تردد مدیران و متخصان و مهندسان است و باید یک فضای امن برقرار شود زیرا امنیت سرمایه های انسانی که باید در آن منطقه تردد داشته باشند برای ما بسیار مهم است و باید فکری برای این قضیه بشود.
وی گفت: من تشکر می کنم به خاطر نگاه مسوولان در این استان زیرا حرکت‌های ما را هموار کردند و ما هم دغدغه های این بزرگواران را در رسالت اجتماعی خودمان برطرف خواهیم کرد و در این راستا گروه فولاد مبارکه و شرکت سنگان زیرساخت هایی که وظیفه خودشان می دانند را برای این منطقه انجام خواهند داد.
معاون خرید فولادمبارکه گفت: مشکل تولید ما همین مواد اولیه است که صادر می شود و تا وقتی که در داخل کشور به آن نیاز داریم یک تن از این مواد نباید اجازه خارج شدن از کشور را داشته باشند. برای نمونه اگر ما به نقطه ای برسیم که بگوییم  در شهریور ماه با ادامه این روند صادرات با افت تولید مواجه هستیم، این بسیار اشتباه است و باید پیش از این هدایت شود تا شاهد رونق تولید را در داخل کشور باشیم.
طیب نیا با بیان اینکه فراموش نمی کنم که ۱۹ سال پیش من از طرف ذوب آهن در این منطقه می آمدم و اینجا فقط یک معدن بود و مدیرعامل این معدن درخواست داشت که ۲۰۰ هزار تن زغال‌ سنگش را ذوب آهن بخرد و به دلیل مشکلاتی که اینجا داشت در راستای حمایت های منطقه ای ذوب آهن اینکار را می کرد، تصریح کرد: در سال‌های بعد معادن دیگر فعال شد و در مدار قرار گرفتند و الان در نقطه ای هستیم که در این منطقه جایی نیست که سرمایه گذاری نشده باشد.
وی افزود: امیدواریم که با درایت مسوولان تمام خوراکی که از کشور خارج می شود در داخل قابل جذب باشد.

عناوین برگزیده