تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۵۰۵۷۱
سرویس خبر : متالورژی و مواد
در گفت‌وگو با فعالان معدنی در آستانه برگزاری متالکس ۲۰۱۹ مطرح شد

نمایشگاه اصفهان، فرصتی برای دیدار با مدیران

می متالز - نمایشگاه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان رویدادی بین‌المللی است که یازدهمین دوره آن در مساحت ۱۰هزار مترمربع در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد.
نمایشگاه اصفهان، فرصتی برای دیدار با مدیران

به گزارش می متالز، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنایع معدنی می‌تواند با آشکار کردن نیازها و توانمندی‌ها، روشنگر راه مدیران و فعالان معدنی باشد. مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد بین‌المللی، معرفی توانمندی‌های صنایع متالورژی و ریخته‌گری ایران، افزایش حجم مبادلات بازرگانی با رویکرد صادراتی، تهیه و توزیع مواد اولیه و روش‌های تولید، تکمیل و تحویل محصولات مرتبط با صنعت متالورژی و ریخته‌گری، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و کارآفرینی و اشتغال پایدار و بومی‌سازی صنایع متالورژی و ریخته‌گری با هدف حمایت از صنایع داخلی است. در این نمایشگاه علاوه بر محصولات و تولیدات شرکت‌ها قرار است قطعات بومی‌سازی نشده را به اشتراک بگذارند.
گفتنی است یازدهمین دوره این نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی از ۱۰ تا ۱۳شهریور در اصفهان برگزار می‌شود و آن را شرکت رستاک پادویژن با محور نمایش جدیدترین محصولات در زمینه محصولات مرتبط با حوزه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته برگزار می‌کند. شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، هلدینگ توکا فولاد، آتیه فولاد نقش‌جهان، صنایع ریخته‌گری سپاهان، شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت صنایع ریخته‌گری اصفهان، مهندسی بین‌المللی فولاد تکنیک، ذوب‌آهن ایران و ایرتیک از معروف‌ترین غرفه‌داران این نمایشگاه تخصصی هستند.
درباره اهمیت نمایشگاه «متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته» با چند تن از غرفه‌داران گفت‌وگو کرده ایم.

 

بازخورد خوب حضور در نمایشگاه

هادی ضامن، مدیرعامل شرکت کانساران کویر شرق که در حوزه تامین قالب ماسه ریخته‌گری فعالیت دارد و در این نمایشگاه شرکت می‌کند، گفت: حضور در نمایشگاه بازخورد خوبی دارد چراکه همیشه پس از نمایشگاه با مشتری‌های جدید آشنا شده‌ایم. او تاکید کرد: ویژگی خوبی که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی دارد این است که استقبال مشتری‌ها به ما نشان می‌دهد مجموعه‌های معدنی هنوز می‌توانند پویا باشند.
ضامن با بیان اینکه حضور مخاطبان در این نمایشگاه‌ها تقاضا برای تولیدات صنعتی و معدنی را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: ازآنجا که هدف ما از شرکت در این نمایشگاه‌ها حفظ مشتری و افزایش تعداد مشتری‌های جدید است، با شرکت در این نمایشگاه می‌توانیم به هدف برسیم. دراین‌بین وقتی شاهد حضور مخاطبان این حوزه در نمایشگاه باشیم تقاضا هم افزایش پیدا می‌کند.
مدیرعامل شرکت کانساران کویر شرق با اشاره به مشکلات حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، اظهار کرد: هرچند به دلیل هزینه‌های گزاف حمل‌ونقل در حوزه تامین قالب ماسه ریخته‌گری هیچ‌گونه وارداتی نداریم اما متاسفانه نتوانسته‌ایم در این زمینه چندان موفق عمل کنیم.
او با اشاره به دلایل ضعف این حوزه در بازار داخلی گفت: رکود، همان مشکلی است که همه تولیدکننده‌ها با آن روبه‌رو هستند. متاسفانه رکود و میزان کم نقدینگی عواملی هستند که گریبانگیر ما نیز شده‌اند.
ضامن درباره این پرسش که در این شرایط چه انتظاری از دولت دارد، گفت: دولت باید هوای تولیدکننده را داشته باشد. در فضایی که شاهد تحریم‌ها و مشکلات مالی هستیم انتظار داریم بیشتر به تولیدکننده‌ها توجه شود. دراین‌بین دولت می‌تواند سختگیری‌ها در زمینه بیمه و مالیات را برای تولیدکننده کاهش دهد.
او تاکید کرد: ازآنجایی‌که به‌اندازه کافی فشار روی ما است، انتظار داریم دولت با ما راه بیاید.

 

از برگزاری نمایشگاه راضی هستیم

مهدی چاپاری، مدیر واحد مهندسی شرکت سلیم صنعت سپاهان که در حوزه فروش مواد نسوز برای فولادسازی فعالیت می‌کند نیز از دیگر شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه است. وی گفت: نمایشگاه فرصت خوبی برای فعالان صنعتی و معدنی فراهم می‌کند تا دیده شوند. وی افزود: ما در سال ۹۳ در این نمایشگاه شرکت کردیم تا مجموعه خودمان را به دیگر فعالان حوزه صنعت و معدن معرفی کنیم.
پس از اینکه شناخته شدیم و به هدف‌مان رسیدیم، سال ۹۷ به بهانه فروش بیشتر در نمایشگاه شرکت کردیم. امسال هم به این دلیل شرکت می‌کنیم که از شرکت در نمایشگاه سال گذشته بسیار راضی بودیم.
 او تاکید کرد: هرچند با توجه به تحریم‌ها و افزایش نرخ دلار ما هم نتوانستیم به آنچه انتظار داشتیم برسیم اما در مجموع از وقایع سال گذشته راضی هستیم.
چاپاری با اشاره به مزایای شرکت در نمایشگاه از دیدار با مدیران و فعالان معدنی اظهار خرسندی کرد و گفت: بسیار پیش‌آمده که با مدیرانی قصد صحبت و رایزنی داشته‌ایم اما دیدار با آنها دشوار است یا به دلیل دوری راه و لزوم هماهنگی‌های دیگر به‌راحتی شرایط دیدار فراهم نمی‌شود. با شرکت در نمایشگاه می‌توانیم مدیران و مسئولان مربوط به حوزه خود را از تمام کشور یک‌جا، جمع و بدون واسطه و هماهنگی‌های قبلی با آنها دیدار کنیم سپس رایزنی کنیم و برخی قراردادها را ببندیم.
این فعال صنعتی به آشنایی با تولیدات جدید در کشور اشاره کرد و گفت: هرسال در نمایشگاه با مواد نسل جدید آشنا می‌شویم. ازآنجایی‌که فولادسازها از مواد جدید استقبال می‌کنند، همواره برخی مواد جدید را جایگزین مواد قبلی می‌کنند.
 چاپاری با بیان اینکه هدف امسال مجموعه‌شان از شرکت در نمایشگاه فروش بیشتر است، تاکید کرد: نمایشگاه جایی است که فعالان و متخصصان عرصه فولاد را دور خود جمع می‌کند. اگر نمایشگاه نبود ما باید جداگانه به شهرهای مختلف کشور سر می‌زدیم که در عمل کار را برای ما دشوار و گاهی غیرممکن می‌کرد.
این فعال معدنی در ادامه به بیان مشکلات حوزه خود پرداخت و گفت: نخست اینکه، بانک مرکزی به‌راحتی ارز در اختیار فعالان اقتصادی قرار نمی‌دهد و این مسئله کار را برای ما دشوار می‌کند. مواد اولیه خیلی گران شده است. وقتی کالایی را درخواست می‌کنیم به ما قول سال آینده را می‌دهند.
سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت نیز مشکلات زیادی را برای واردات ایجاد کرده‌اند، در حالی که برخی کالاها داخل ایران نیستند و اگر هم باشند خلوص پایینی دارند و جوابگوی نیازهای فعالان معدنی و صنعتی نیستند. متاسفانه مسئولان مربوط فقط مطرح می‌کنند که چون فلان قطعه در کشور وجود دارد، وارداتش ممنوع می‌شود، درحالی‌که نخست باید ببینند چقدر موجودی کالا در مقابل چقدر تقاضا با چه کیفیتی وجود دارد.

عناوین برگزیده