تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۵۰۶۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

درآمد تیر ماه “فجر” ۱۱ میلیارد تومان کاهش یافت

می متالز - درآمد تیر ماه فولاد امیرکبیر کاشان به دلیل کاهش نرخ فروش محصول گالوانیزه ۱۱ میلیارد و ۵۷۹ میلیون تومان نسبت به خرداد ماه کاهش یافت و به ۶۰ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان رسید.
درآمد تیر ماه “فجر” ۱۱ میلیارد تومان کاهش یافت

به گزارش می متالز، فولاد امیرکبیر کاشان در تیر ماه مقدار ۵۰ هزار و ۷۰۴ تن تولید و ۱۰ هزار و ۸۳۳ تن فروش داشته است و از این مقدار فروش درآمد ۶۰ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومانی داشته است.

فجر در دوره چهار ماهه منتهی به تیر ۹۸، ۸۵هزار و ۲۵۰ تن فروش تجمیعی داشته است که از این مقدار فروش درآمد تجمیعی ۲۹۷ میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومانی داشته است.

مقدار فروش فجر افزایش یافت

فولاد امیر کبیر کاشان در تیر ماه ۱۰ هزار و ۸۳۳ تن فروش داشته است. مقدار فروش فجر در تیر ماه نسبت به میانگین فروش ۹۷ کاهش محسوس داشته است. میانگین فروش ۹۷ فجر در ۱۷ هزار و ۳۸۹ تن است که در ماه‌های اول ۹۸ مقدار فروش فجر کاهش یافته است و تنها در اردیبهشت ماه مقدار فروش فجر به میانگین سال ۹۸ نزدیک شده است و در تیر ماه فروش فجر فاصله بیش از ۷ هزار تنی با میانگین ۹۷ داشته است.

اما مقدار فروش فجر در تیر ماه نسبت به خرداد ماه افزایشی بوده و از ۸ هزار تن در خرداد ماه به نزدیک ۱۱ هزار تن در تیر ماه رسیده است.

نرخ محصول گالوانیزه ۱۷% کاهش یافت

مهم‌ترین محصول فولاد امیرکبیر کاشان محصول گالوانیزه است. فجر به واسطه فروش محصول گالوانیزه در ۴ ماه اول سال ۹۸ مبلغ ۲۹۳ میلیارد و ۵۰۶ میلون تومان درآمد ساخته است که در واقع نزدیک به ۹۹% از درآمد شرکت در این چهار ماه است.

میانگین نرخ فروش محصول گالوانیزه فولاد امیرکبیر کاشان در سال ۹۷ به ازای هر تن ۵ میلیون و ۲۸۶ تومان بوده که در سال ۹۸ با روند رو به رشدی به ۹ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان در خرداد ماه رسیده است اما در تیر ماه نرخ فروش این محصول با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به خرداد ماه به ۷ میلیون و ۷۲۱ هزار تومان به ازای هر تن رسیده است.

 

درآمد فجر به ۶۱ میلیارد تومان رسید

فجر در تیر ماه درآمد ۶۰ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومانی داشته است که به دلیل کاهش نرخ فروش محصول گالوانیزه نسبت به خرداد ماه کاهش داشته است. کاهش ۱۱ میلیارد تومانی درآمد فجر در تیر ماه نسبت به خرداد ماه در حالی روی داده است که مقدار فروش فجر در تیر ماه نسبت به خرداد ماه افزایش یافته است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده