تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۵۰۹۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

عمده مشکلات تولید در حوزه بانکی، بیمه‌ای، ارزی و مالیاتی است

می متالز - مس فروش با اشاره به اینکه طرح‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال تدوین است و به‌ زودی جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌شود، گفت:عمده مشکلات حوزه تولید در مباحث بانکی، بیمه‌ای، ارزی و مالیاتی است.
عمده مشکلات تولید در حوزه بانکی، بیمه‌ای، ارزی و مالیاتی است

به گزارش می متالز، «محمدرضا مس‌فروش» امروز(۲۷ مرداد) در آئین تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره تولید ملی و رسانه اظهار داشت: در عرصه تولید مشکلات بسیار است، اما تولیدکنندگان تسلیم نشدند و با قوت و اقتدار به فعالیت خود ادامه می‌دهند، حل بخشی از مشکلات از حوزه مدیریتی و ظرفیتی استانی خارج است و باید توسط مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود و بخش دیگری نیز خارج از ظرفیت وزارتخانه بوده و باید در جلسات دولت و مجلس به‌صورت ویژه‌تر پرداخته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال تدوین است و به‌زودی جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌شود، افزود: گروه‌های مختلف صنعتی و معدنی استان در عرصه‌های مختلف توانمند هستند و باید از ظرفیت آن‌ها به نحو حداکثری بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد:در خراسان رضوی شاهد آن هستیم که بخش خصوصی خوشبختانه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بسیاری از مسئولیت‌ها در صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به این بخش واگذار شده است همچنین ستاد تسهیل استان هم که به ریاست استاندار خراسان رضوی فعال است بهترین راهکارهای رفع موانع تولید را در جهت اجرا به تصویب می‌رساند.

مس فروش رسانه را بزرگترین ظرفیت در حوزه تولید و حل مشکلات این عرصه دانست و گفت: عمده مشکلات در مباحث بانکی، بیمه‌ای، ارزی و مالیاتی است و به‌طور مثال در حوزه مالیات معدل پرداختی استان از میانگین کشوری بالاتر است و می‌خواهیم که مالیات‌ها عادلانه باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همواره حامی جشنواره تولید ملی و رسانه بوده و با درخواست مسئولان خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در جهت کشوری شدن این رویداد تلاش خواهد کرد و بخش خصوصی می‌خواهیم که با همکاری انجمن‌های تخصصی همگن و اصحاب رسانه‌ در جهت فعالان شدن کمپین و کنسرسیوم‌ تبلیغاتی محصولات تولیدی در استان و معرفی هرچه بهتر کالای ایرانی و نیز استانداردسازی و برندینگ به‌صورت ویژه تلاش کنند.

وی تاکید کرد: از خبرنگاران و رسانه‌ها می‌خواهیم که تعامل بیشتری مسئولان بخش‌های دولتی و غیردولتی حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی داشته باشند تا اخبار مطلوب‌تری در حوزه تولید و در جهت تقویت این حوزه و رفع مشکلات تولیدکنندگان تولید و منعکس شود.

عناوین برگزیده