تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۹
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۵۱۳۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بزرگترین معدن سنگ آهن هرمزگان به بهره برداری رسید

می متالز - با حضور معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت و استاندار هرمزگان، بزرگترین معدن سنگ آهن هرمزگان به بهره برداری رسید.
بزرگترین معدن سنگ آهن هرمزگان به بهره برداری رسید

به گزارش می متالز، خلیل قاسمی عصر امروز در حاشیه بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ آهن استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معدن سنگ آهن رضوان، بزرگترین معدن سنگ آهن هرمزگان است که امروزه علیرغم تحریم ها بیش از پیش در حال انجام فعالیت است و یکی از مهم ترین معادن تامین کننده سنگ آهن استان به شمار می رود.

وی افزود: میزان ذخیره این معدن با عملیات پی جویی از ۲.۵ میلیون تن به ۲۰ میلیون تن افزایش پیدا کرد که با افزایش پیش آمده، به عنوان بزرگترین معدن سنگ آهن استان هرمزگان شناخته شد.

قاسمی گفت: از دیگر اقدامات مهم انجام شده در معدن رضوان که توسط شرکت پدیده کاوش ایرانیان صورت گرفته احداث جاده اصلی دسترسی به معدن به طول ۸ کیلومتر را می توان برشمرد.

وی بیان داشت: در عملیات اکتشافی جامع معدن، جهت تعیین ذخیره و شناسایی مشخصات کیفی سنگ آهن، به میزان ۸ هزار متر حفاری صورت گرفته و از طرفی جاده های داخلی معدن جهت دسترسی به ذخایر و پیت معدن احداث شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان ادامه داد: انجام عملیات باطله برداری جهت باز کردن معدن به میزان ۵ میلیون تن از دیگر اقدامات این شرکت است که انجام عملیات استخراج سنگ آهن حین باطله برداری به میزان ۲ میلیون تن صورت گرفته است.

وی گفت: میزان سرمایه گذاری شرکت پدیده کاوش ایرانیان در معدن رضوان بالغ بر ۸۱۰ میلیارد ریال است که اشتغالزایی مستقیم ۳۹ نفر را به همراه دارد.

قاسمی افزود: این معدن با استخراج سنگ آهن و در راستای جلوگیری از خام فروشی طی عملیاتی نسبت به فرآوری آن اقدام می کند و در راستای تکمیل زنجیره فولاد و رسیدن به ۱۰ میلیون تن فولاد استان، شرکت پدیده کاوش ایرانیان اقدام به احداث کارخانه کنسانتره آهن در جوار معدن سنگ آهن رضوان کرد.

وی در پایان گفت : هم اکنون سنگ آهن پر عیار به میزان ۲۷۰ هزار تن و سنگ آهن عیار متوسط به میزان ۶۵۰ هزار تن جهت خوراک کارخانه کنسانتره آهن شرکت پدیده کاوش ایرانیان تهیه شده است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده