تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۹
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۵۱۶۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل دفتر بازرسی به شکایات وزارت صنعت:

شرکت های متخلف در دریافت دلار 4200 تومانی به قوه قضائیه معرفی می شوند

می متالز - مدیرکل دفتر بازرسی به شکایات وزارت صنعت گفت: بزودی شرکت‌هایی که در برابر دریافت دلار 4200 تومانی اقدامی برای واردات کالا نکرده‌اند به قوه‌قضائیه معرفی می‌شوند.
شرکت های متخلف در دریافت دلار 4200 تومانی به قوه قضائیه معرفی می شوند

به گزارش می متالز، اکبر صادقی، اعلام کرد: در قالب جلسات کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم که با حضور معاونان و روسای سازمان‌های تابعه وزارت صنعت برگزار می‌شود و طی بررسی‌های کارشناسی، بسیاری از مبادی فساد و نقاط تخلف‌ساز مجموعه وزارتخانه شناسایی و آمارگیری شده و اصلاح فرآیندها در حال انجام است.

وی افزود: رویکرد کلی وزارت صنعت در مبارزه با فساد و انواع تخلف، اقدام پیشگیرانه است. برای کنترل تخلفات و کاهش حداکثری بروز انواع فساد، علاوه‌بر ابزارها و زیرساخت‌های اداری به مشارکت عمومی و بسیج همگانی نیز نیازمند هستیم. به این منظور در وزارت صنعت سامانه‌های نظارتی مختلفی طراحی شده که می‌تواند دریافت گزارش‌های مردمی را تسهیل کند و امکان رصد حداکثری همه حوزه‌ها را بیش از پیش فراهم آورد.

این مقام مسئول ادامه داد: رویکرد وزارت صنعت برای ایجاد شفافیت حداکثری در فرآیندها، افزایش خدمات الکترونیکی است و اقدامات وسیعی در حال پیگیری بوده و خوشبختانه بخش‌های بسیاری در وزارتخانه خدمات مورد نیاز مردم را به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌کنند. با تاکید وزیر، شفاف‌سازی و ارتقای سلامت اداری به‌عنوان یکی از برنامه‌های محوری در دستور کار است .

صادقی ادامه داد: تاکنون فرصت مناسبی به افراد و یا شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی جهت ارائه فهرست کالاهای وارداتی داده شده اما بدون تردید و هیچ‌ گذشتی، فهرست شرکت‌هایی که دلار دولتی گرفته اما کالا وارد نکرده‌اند بزودی به قوه‌قضائیه معرفی می‌ شوند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده