تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۵۱۹۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اعلام کرد:

ایجاد اشتغال پایدار برای 16 هزار نفر در مناطق روستایی آذربایجان شرقی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: با ایجاد واحدهای فرآوری محصولات معدنی، زمینه اشتغال 16 هزار نفر در مناطق روستایی استان فراهم می شود.
ایجاد اشتغال پایدار برای 16 هزار نفر در مناطق روستایی آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، حبیب امین زاده پیش از ظهر امروز همزمان با هفته دولت و روز کارمند همراه با معاونین خود به دیدار حجه الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز رفت.

او در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های نماینده ولی فقیه در استان در خصوص پیگیری اطفاء حریق جنگل های ارسباران و توجه ویژه ایشان به منابع طبیعی و حوزه صنعت، معدن و تجارت، از روحیه جذب و تعامل سازنده با جوانان در عرصه های مختلف به عنوان شاخصه های اخلاقی مثال زدنی نماینده ولی فقیه در استان یاد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت نیروهای تحصیلکرده در قالب شرکت های دانش بنیان با هدف توسعه اقتصادی استان گفت: برنامه ریزی های تخصصی میان مدت و بلند مدت در تداوم عملکرد مطلوب حوزه صنعت، معدن و تجارت ضروری است.

امین زاده درادامه توجه به معادن استان بویژه پروژه های عظیم مس سونگون و نفلین سینیت سراب را جزء سرفصلهای مهم آتی سازمان برشمرد و تدوین برنامه های تخصصی در مباحث مرتبط با ذوب، فرآوری و صادرات محصول نهایی را از جمله اقدامات بعدی سازمان صمت استان عنوان نمود.

او ادامه داد: نگاه ویژه به معادن جلوگیری از خام فروشی، ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها را در پی دارد.

همچنین امین زاده پیش از ظهر امروز همراه با معاونین خود با حضور در دفتر استاندار آذربایجان شرقی با محمدرضا پورمحمدی دیدار کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن تبریک هفته دولت و روزکارمند و همچنین انتصاب امین زاده به عنوان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و آرزوی توفیق برای ایشان از زحمات و تلاش های حسین نجاتی رییس پیشین سازمان صمت استان قدردانی کرد.

او با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن که بخش اعظم آن حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور را نشانه رفته بر بکارگیری ظرفیت مدیران در راهبری ، برنامه ریزی ها و نظارت بر بخش های خصوصی تاکید کرد.

پورمحمدی وضعیت واحدهای صنعتی استان را مطلوب دانست و اضافه کرد: ضمن تدوین برنامه ریزی صحیح و منطقی می توان چرخ لنگ تعداد محدودی از واحدهای تولیدی را نیز رفع کرد.

او نظارت بعد از صدور مجوزها برای توسعه و تولید بویژه درحوزه معادن و بهره برداری از منابع معدنی را مهم دانست و بر جلوگیری از برداشت های غیرمجاز احتمالی و بیش از ظرفیت مجوزهای صادره تاکید نمود.

در ادامه حبیب امین زاده با اشاره به ارائه گزارش های ماهانه از روند فازهای توسعه معدن مس سونگون به مقامات استانی، از ایجاد قطب سوم تولید خودروی کشور در استان و ایجاد اشتغال مستقیم ۱۵ و غیر مستقیم 80 هزار نفر خبرداد و گفت: برنامه تولید خودروهای هیبریدی باتکیه بر توانمندسازی واحدهای صنعتی قطعه ساز استان در راستای نهضت ساخت داخل از یک سو و جلب مشارکت سرمایه گذاران داخلی از سوی دیگر، تدوین شده است.

او پتانسیل ها و توانمندی های بسیار گسترده استان در حوزه خودروسازی و قطعه سازی را مطلوب دانست و ادامه داد: به منظور تکمیل زنجیره تولید قطعات در استان، حمایت از واحدهای مجموعه ساز در جهت جلوگیری از خروج ارز، در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد.

عناوین برگزیده