تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۵۲۰۷۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت مولیبدنوم چین می‌گوید معدن مس کنگو در حال زیان‌دهی است

می متالز - بهره‌بردار چینی بزرگ‌ترین تولیدکننده مس جمهوری دموکراتیک کنگو، به کارکنانش گفته است که این شرکت در تقلا برای کسب پول است چون سقوط قیمت‌های کبالت و مس باعث زیان‌دهی شرکت‌های معدنکاری در این کشور شده است.
شرکت مولیبدنوم چین می‌گوید معدن مس کنگو در حال زیان‌دهی است

به گزارش می متالز، چینا مولیبدنوم، که معدن عظیم تنکه فونگورومه را اداره می‌کند، گفت: روند نزولی قیمت‌های مس همراه با افزایش مالیات‌ها و حق امتیازها و صعود هزینه‌ها به این معنا است که این شرکت اکنون در «منطقه کسری» قرار دارد.

این شرکت گفت: مشکلاتی نیز با تجهیزات تولید داشته است. واحد معدنکاری تنکه فونگورومه این شرکت در نامه‌ای که توسط خبرگزاری بلومبرگ مشاهده شده گفت: در نیمه نخست سال جاری، این شرکت به اهداف تولید خود دست نیافت.

علاوه بر این، قیمت‌های دو فلز مس و کبالت در پایین‌ترین سطح خود می‌باشند. شرکت در با کسری روبرو است. هشدار چینا مولیبدنوم به کارکنانش در زمانی داده می‌شود که کل صنعت استخراجی کنگو پس از آنکه یک بازنگری در دستورالعمل معدنکاری در ماه مارس گذشته به صورت قانون درآمد، تحت فشار است.

به موجب این قانون جدید مالیات‌ها افزایش یافتند و ماده قانونی‌ای که به حمایت از معادن در حال تولید در برابر تحولات مالی برای دهه‌ای دیگر می‌پرداخت ملغی اعلام شد. دولت کنگو پس از آن، هشت ماه بعد 10 درصد مالیات بر حق امتیاز بر تولیدکنندگان کبالت تحمیل کرد.

شرکت گلنکور پیشتر در ماه جاری گفت که این شرکت پروژه موتاندای خود را به منظور تعیین یک کف برای بازار کبالت، که قیمت آن از آوریل سال گذشته بیش از 70 درصد افت کرده است، به مدت حدوداً دو سال تعطیل خواهد کرد.

این عقب نشینی‌ها نشان می‌دهند که کبالت با چه سرعتی از یک دارایی پر‌سود به یک دردسر تغییر یافته است. قیمت‌های این فلز، پس از چهار برابر شدن در دو سال، به پایین‌ترین سطح از 2016 سقوط کرده‌اند چون منابع عرضه جدیدی سرازیر بازار شده‌اند. قیمت مس تا حدود 5 درصد در طول سال گذشته تنزل داشته است.

واحد تنکه فونگوروه چینا مولیبدنوم گفت: علی‌رغم محیط پر‌‌ادبار و مشکلات ترسیم شده در بالا، به منظور حفظ مشاغل و مزایای جاری، تیم مدیریتی جدید با حمایت سهامداران برنامه احیاء و توسعه کاری را برای برخورد با مخاطرات، طراحی کرده است. فایننشال تایمز پیشتر گزارش داده بود که این شرکت نامه‌ای را برای کارکنانش ارسال کرده است.

عناوین برگزیده