تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۱۰۱۴
کد خبر: ۵۲۱۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امروز ۵ شهریور ۱۳۹۸

بازدید خبرنگاران رسانه‌های مختلف از قطب سوم فولاد کشور

می متالز - حضور اصحاب رسانه های ملی و شهرستانی در نشست رسانه ای و آشنایی با فرآیندهای تولیدی، توسعه ای، مدیریتی و چالش های مجتمع فولاد خراسان امروز برگزار شد.
بازدید خبرنگاران رسانه‌های مختلف از قطب سوم فولاد کشور

 از سمت راست مهندس سیدحسین احمدی (مدیرعامل)، مهندس پارسا (معاونت فروش) و مهندس ضیاء (مشاور مدیرعامل)

به گزارش می متالز، احتمال مشارکت معدنی و صنعتی چادرملو «کچاد» با مجتمع فولاد خراسان «فخاس» در پروژه کنسانتره سازی سنگان وجود دارد.

مهندس سیدحسین احمدی مدیرعامل «فخاس» در پاسخ به پرسش خبرنگار «می متالز» در ارتباط با احتمال مشارکت چادرملو «کچاد» در پروژه کنسانتره سازی سنگان گفت:در منطقه سنگان همه شرکت های بزرگ اعم از فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، اپال پارسیان و ... سرمایه گذاری کرده اند؛ در این منطقه میزان استخراج و تجهیز معدن موزون نیست.

برای تامین مالی فولاد خراسان برای اینکه بتواند از این تحریم ها عبور کند فلسفه راهبردی اش این است که بتواند با شرکت های بزرگ مشارکت داشته باشد.

باید برای پروژه کنسانتره سازی سنگان ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم.

همانطور که می دانید شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات‌ «ومعادن» جزو سهامدارهای عمده مجتمع فولاد خراسان«فخاس» است و احتمال مشارکت با شرکت معدنی و صنعتی چادرملو «کچاد» که از زیرمجموعه های «ومعادن» است وجود داشته و مذاکرات ادامه دارد.

ممکن است چادرملو ۳۵٪ پروژه کنسانتره سازی سنگان فولاد خراسان را تامین مالی کند و یا ممکن است در ارزیابی ها به تفاهم نرسد و دیگر سهامدار عمده فولاد خراسان یعنی «صندوق بیمه روستائیان و‌عشایر» تامین مالی این پروژه را انجام دهد.امیدواریم ظرف یکی دو هفته آینده این موضوع نهایی شود.

چشم انداز افق ۱۴۰۴ مجتمع فولاد خراسان:

  • ۵ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن
  • ۵ میلیون تن گندله
  • ۳.۵ میلیون تن آهن اسفنجی
  • ۳.۵ میلیون تن فولاد خام
  • ۱.۳ میلیون تن محصولات نوردی

ماموریت مجتمع فولاد خراسان:

تولید انواع مقاطع فولادی طویل ساختمانی با استفاده از فناوری های نوین، سرمایه های انسانی توانمند، با رعایت الزامات زیست محیطی، در جهت خلق ارزش افزوده برای ذی نفعان و توسعه اقتصادی و صنعتی منطقه و کشور

فولاد خراسان یک ریال بدهی معوقه ندارد

مهندس سیدحسین احمدی مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان «فخاس» در نشست امروز خود با اصحاب رسانه در نیشابور گفت: امروز فولاد خراسان بعد از ۲۰ سال به افتخارات کشور تبدیل شده و بالغ بر ۱ میلیارد دلار جمع سرمایه گذاری های این شرکت بوده است.

بیش از ۱۰٪ مالیات استان خراسان رضوی را شرکت مجتمع فولاد خراسان پرداخت می کند.

حدود ۵۴۰۰ نفر در فولاد خراسان اشتغال مستقیم ایجاد شده و یک ریال بدهی معوقه کارگاهی، مالیاتی یا بلوکی ندارد. تاکنون ۱۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در سال های اخیر به ثمر رسیده است.

اگر پروژه کنسانتره سازی فولاد خراسان در سنگان به نتیجه برسد این سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. امروز فولاد یکی از ستون ها و پایه های اقتصاد کشور است.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در نشست با اصحاب رسانه در محل این مجتمع در نیشابور افزود: فولاد خراسان جزو نادر مجموعه هایی است که بر روی پای خودش بزرگ شده و در تامین ارز و سرمایه آویزان دولت و جیب مردم نبوده است.

فولاد خراسان در حدود ۰.۴ تا ۰.۵ درصد مصرف آب را از ۶۰۰ میلیون مترمکعب مصرف آب خود از ۴ حلقه چاه عمیق خود داشته و بیشتر تامین و مصرف آب این مجتمع از «سد بار» است.

سیدحسین احمدی مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد: اتوبوسی نیامده ام که اتوبوسی بروم؛ تنها آمده ام و تنها می روم.

مشکل تامین الکترود گرافیتی را حل کردیم؛ مهمترین چالش فولاد خراسان تامین ماده اولیه و کنسانتره است

مهندس سیدحسین احمدی مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان «فخاس» در ادامه افزود: فولاد خراسان تنها شرکتی است که همه زیرساخت ها و ریسک ها را در استان خودش انجام داده اعم از ایجاد سد بار، شبکه ریلی، نیروگاه و حتی وصل شدن به معدن.

فولاد خراسان بالغ بر ۵۰ میلیون دلار صادرات در ۵ ماهه نخست سال داشته است.

پروژه کنسانتره سازی سنگان فولاد خراسان تاکنون ۲۰٪ پیشرفت فیزیکی واقعی داشته است.

اردیبهشت سال ۹۷ با شروع تحریم ها در پروژه کنسانتره سازی دچار چالش شدیم و اتوتک فنلاند بلافاصله از ایران رفت و قطع همکاری کرد.

در بحث بومی سازی شرکت آلومینیوم رضا توانست قفسه های نورد را داخلی سازی کند؛ این شرکت کاری را انجام داد که قرار بود دانیلی ایتالیا انجام دهد.

سیاست انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تسریع بومی سازی است.

 

 ۱۶۲هزارتن صادرات شمش فولادی مجتمع فولاد خراسان «فخاس» در ۵ ماهه نخست امسال

محمدحسن پارسا معاون فروش و بازاریابی مجتمع فولاد خراسان «فخاس»در نشست امروز با اصحاب رسانه گفت:در ۵ماهه نخست سال جاری ۱۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش صادرات شمش فولادی داشته ایم.

در ۵ ماهه نخست سال ۹۸ میزان ۹۲ هزار تن شمش فولادی را به صورت FOB از بندرعباس صادرات داشتیم.

هم اکنون ۵۵ هزار تن شمش فولادی را در بندرعباس داریم که در ۱۵ روز آینده بارگیری خواهد شد.

تولید ۲۰ هزار تن شمش فولادی را جهت صادرات شروع کرده ایم.

بالغ بر ۵۰ میلیون دلار در ۵ ماهه ابتدایی امسال صادرات شمش‌ فولادی داشته ایم.

در سال ۹۷ حدود ۱۱۵ هزار تن شمش فولادی را صادر کردیم.

در سال گذشته ۴۵ هزار تن میلگرد را به صورت ریالی به کشورهای افغانستان، پاکستان و ترکمنستان صادر کردیم اما متاسفانه اکنون با سیاست های جدید بانک مرکزی صادرات این محصول فولادی به این کشورها متوقف شده است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده