تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۵۴۰۶۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد
یازدهمین نمایشگاه تخصصی «متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته» امروز گشایش می‌یابد

صنعت فولاد اصفهان، بازاری منحصر به فرد برای تامین‌کنندگان

می متالز - یازدهمین دوره نمایشگاه تخصصی «متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته» از امروز تا ۱۳شهریور در اصفهان برگزار می‌شود.
صنعت فولاد اصفهان، بازاری منحصر به فرد برای تامین‌کنندگان

به گزارش می متالز، نمایشگاه‌های تخصصی صنایع معدنی می‌توانند با آشکار کردن نیازها و توانمندی‌ها، روشنگر راه مدیران و فعالان معدنی باشند.
این نمایشگاه بین‌المللی را شرکت رستاک پادویژن با محور نمایش جدیدترین محصولات در زمینه محصولات مرتبط با حوزه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته برگزار می‌کند. شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، هلدینگ توکا فولاد، آتیه فولاد نقش‌جهان، صنایع ریخته‌گری سپاهان، شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت صنایع ریخته‌گری اصفهان، مهندسی بین‌المللی فولاد تکنیک، ذوب‌آهن ایران و ایریتک از معروف‌ترین غرفه‌داران این نمایشگاه تخصصی هستند. در آستانه برگزاری این نمایشگاه با چند غرفه‌دار گفت‌وگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

 

ارتباط با شرکت‌های بزرگ

محمد روستایی، مدیرعامل شرکت فنی مهندسی ایکو که در حوزه تصفیه آب و فاضلاب فعالیت می‌کند، گفت: مجموعه ما در حوزه ساخت و طراحی دستگاه‌های خالص‌سازی آب خاکستری و تصفیه پساب و فاضلاب برای مصرف در صنایع فولادی فعالیت می‌کند. ما آب پساب را که غیرقابل استفاده است دوباره به خلوص اولیه برمی‌گردانیم و از آن استفاده می‌کنیم. این مهم علاوه بر اینکه به محیط‌زیست کمک می‌کند می‌تواند در هزینه‌های شرکت‌های فولادی هم موثر باشد.
مدیرعامل شرکت فنی مهندسی ایکو با بیان اینکه چهارمین بار است که در نمایشگاه فولاد و متالورژی شرکت می‌کند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته با شرکت در این نمایشگاه خیلی خوب توانستیم با دیگر شرکت‌ها و صنایع تخصصی فولاد و متالورژی ارتباط برقرار کنیم. او درباره اهمیت برگزاری این نمایشگاه در اصفهان گفت: از آنجایی‌ که بیشتر شرکت‌های فولاد در استان اصفهان جمع هستند و از سراسر ایران در نمایشگاه فولاد اصفهان شرکت می‌کنند، این نمایشگاه حائز اهمیت است. سال‌های متمادی است که در نمایشگاه‌های مختلف استان‌های مختلف شرکت می‌کنیم اما چنین نمایشگاهی آن‌قدر که در اصفهان رونق دارد، در شهرهای دیگر چشمگیر نیست.
روستایی درباره هدف شرکت در نمایشگاه گفت: ما دیدگاه خوبی نسبت به نمایشگاه متالورژی اصفهان داریم و با شرکت در این نمایشگاه قصد داریم ارتباط خوبی با صنایع فولادی برقرار کنیم. در واقع هدف‌مان ارتباط‌گیری با شرکت‌های بزرگ است و فکر می‌کنیم اگر این نمایشگاه مثل سال‌های گذشته برگزار شود به هدف‌مان می‌رسیم.
او با بیان اینکه معادن در ۲بخش نیاز به دستگاه تصفیه دارند، اظهار کرد: در بخش نخست، معادن به آب آشامیدنی نیاز دارند و باید بتوانیم این مهم را برای آنها تامین کنیم. از آنجایی ‌که بر اساس وضعیت جغرافیایی، معادن در حوزه‌ای قرار دارند که به‌راحتی به آب آشامیدنی دسترسی ندارند، با دستگاه‌های ساخت داخل آب‌های سطحی را گرفته‌، تصفیه کرده و آن را تبدیل به آب خوراکی می‌کنیم. در بخش دوم نیز برخی دستگاه‌های معدنی به آب نرم نیاز دارند که برای تامین آن، آب خاکستری را به آب نرم صنعتی تبدیل می‌کنیم تا در تجهیزات مصرف شود.
این فعال معدنی در پاسخ به این پرسش که چقدر در تهیه مواد اولیه به خارج وابسته هستید، اظهار کرد: در برخی پروژه‌ها تا ۷۰درصد قطعات‌ داخلی است و تنها ۳۰درصد وابستگی داریم اما در برخی دیگر تا ۶۰درصد به خارج وابسته هستیم. او ادامه داد: ما در حوزه تامین واردات مواد اولیه از نظر موجودی و هزینه مشکل ‌داریم. حتی گاهی دلار هم که کاهش می‌یابد، قیمت‌ها بالا می‌رود زیرا جنسی موجود نیست. دراین‌بین سیاست‌های منع واردات، ثبت سفارش‌ها را برای ما دشوار کرده است. انتظار داریم سیاست‌های داخلی بر مبنای کاهش منع واردات باشد تا ما هم بتوانیم گام‌های موثری در رشد اقتصاد کشور برداریم.

 

بررسی بازار اصفهان

سعید کاشانی، مدیر بازاریابی حامی آلیاژ آسیا که در حوزه تامین انواع فولاد آلیاژی و آهن‌آلات ساختمانی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: نخستین بار است که در نمایشگاه اصفهان شرکت می‌کنیم و هدف‌مان بررسی بازار استان اصفهان و شرایط همکاری با مشتری‌هاست. او تاکید کرد: قصد داریم با شرکت در این نمایشگاه همکاری تجاری خود را با اصفهانی‌ها بازبینی کنیم و آن را گسترش دهیم.
این فعال معدنی با اشاره به اینکه فولاد آلیاژی جزو صنایع مادر است که در صنایع مختلف مثل نفت، گاز، پتروشیمی، خودرو و ریل در زمینه‌های قالب‌سازی و قطعه‌سازی استفاده می‌شود، اظهار کرد: هرچند شرایط تقاضا برای ما مناسب است اما با توجه به شرایط چند سال گذشته بازار، مجبور هستیم برخی سیاست‌های فروش و بازاریابی را تغییر دهیم.
او اظهار کرد: درحال‌حاضر استراتژی نخست خود را در زمینه بازاریابی و مشتری‌مداری قرار داده‌ایم. قصد داریم طرح‌ها را مناسب مشتری‌ها برای بازاریابی ارائه کنیم.
کاشانی در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری از شرکت در نمایشگاه دارید، اظهار کرد: بیشتر به دنبال آن هستیم که ارتباط‌مان با مشتری‌های فعلی را گسترش دهیم و درباره نیازها و خواسته‌های‌شان بیشتر از سلیقه‌های‌شان مطلع شویم. همچنین به دنبال تعمیق روابط با مشتری‌های فعلی هستیم و در درجه دوم نیز به دنبال جذب مشتری‌های جدید هستیم.
گفتنی است نمایشگاه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان، رویدادی بین‌المللی است که یازدهمین دوره آن در محیطی به مساحت ۱۰هزار مترمربع در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود.
مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد بین‌المللی، معرفی توانمندی‌های صنایع متالورژی و ریخته‌گری ایران، افزایش حجم مبادلات بازرگانی با رویکرد صادرات، تهیه و توزیع مواد اولیه و روش‌های تولید، تکمیل و تحویل محصولات مرتبط با صنعت متالورژی و ریخته‌گری، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و کارآفرینی و اشتغال پایدار و بومی‌سازی صنایع متالورژی و ریخته‌گری با هدف حمایت از صنایع داخلی است.
تفاوت این دوره نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان نسبت به دوره‌های پیشین این است که در این نمایشگاه علاوه بر محصولات و تولیدات شرکت‌ها قرار است قطعات بومی‌سازی نشده را نیز به اشتراک بگذارند.

عناوین برگزیده