تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۵۵۵۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

رشد‌ های حبابی و صدمات جبران‌ ناپذیر به بورس

می متالز - سهم‌ های کوچک با وجود مسائلی همچون افزایش سرمایه، رشد زیادی را تجربه کرده و در خصوص تداوم این رشد ها، تردید‌ هایی شکل گرفته اما پیش‌بینی می‌شود از این میزان شتاب و رشد طی معاملاتی آتی بازار سرمایه کاسته شود و برخی سهم‌ها با افت مواجه شوند.
رشد‌ های حبابی و صدمات جبران‌ ناپذیر به بورس

به گزارش می متالز، علیرضا قدرتی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با رشد قیمت سهام شرکت‌ های کوچک در بورس و فرابورس گفت: مدیریت، کنترل بازار پایه و رشد حباب گونه و بیش از حد بسیاری از سهم‌ های بازار پایه دلیل براین شد که سهامداران نسبت به خروج از این بازار و ورود به دیگر بخش‌های سهم‌ های دیگر اقدام کنند.

وی ادامه داد: سهم‌های کوچک با وجود مسائلی همچون افزایش سرمایه، رشد زیادی را تجربه کرده و در خصوص تداوم این رشد ها، تردید‌ هایی شکل گرفته اما پیش‌بینی می‌شود از این میزان شتاب و رشد طی معاملاتی آتی بازار سرمایه کاسته شود و برخی سهم‌ ها با افت مواجه شوند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر باید توجه داشت که انتظار درستی نیست که سهام بزرگ در شرایط فعلی با رشد همراه شود اما سهام کوچک رشدی نداشته باشد و بالعکس؛ بازار‌ سرمایه باید با توجه به متغیر‌های اساسی و اصولی که بر بازار حاکم است توأمان رشد یا کاهش را تجربه کند و مهم‌ترین متغیر در این امر میزان فروش و سودآوری شرکت هاست.

وی تصریح کرد: در برخی سهم‌ها شایعات اخبار و ورود نقدینگی و جریان‌های نقدینگی خاص مشاهده شد که عامل رشد آن‌ها نیز بود؛ نکته مهم در این شرایط که ورود سرمایه مردم به بازار سرمایه در حال افزایش است، اقدام مسوولان و واکنش به رشد حباب گونه برخی سهم‌ های کوچک است؛ اگر جلوی رشد‌ های حباب گونه گرفته نشود در دراز مدت صدمات جبران ناپذیری به بازار سرمایه وارد خواهد شد.

عناوین برگزیده