تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۵۵۵۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سمنان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سرمایه‌گذاری در بخش صنعت این استان، 125 درصد رشد داشت.
رشد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سمنان

به گزارش می متالز، بهروز اسودی اظهار کرد: از هفته دولت سال گذشته تاکنون، دو هزار و 428 فقره جواز تأسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از 100 هزار میلیارد ریال در بخش صنعت استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: این عدد نسبت به مدت مشابه آن در سال 96، از نظر تعداد 73 درصد و از نظر ارزش سرمایه‌گذاری 125 درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: با صدور این تعداد جواز تأسیس صنعتی، بیش از 63 هزار و 800 فرصت شغلی جدید پیش‌بینی شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه آن در سال 96 حدود 81 درصد رشد نشان می‌دهد.

اسودی تصریح کرد: در بخش صدور پروانه بهره‌برداری که در واقع می‌توان آن را همان سرمایه‌گذاری‌های تحقق‌یافته دانست، طی این مدت 228 فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری حدود هفت هزار و 600 میلیارد ریال صادر شده است.

وی عنوان کرد: در زمینه اشتغال ایجاد شده، از هفته دولت سال گذشته تاکنون برای سه هزار و 268 نفر فرصت شغلی جدید فراهم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: با بررسی شاخص‌های ذکرشده در بخش صنعت استان شاهد رشد و شکوفایی قابل‌توجهی هستیم؛ به طوری که در بخش پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی نسبت به مدت مشابه آن در سال 96 از منظر تعداد حدود 6 درصد و از نظر سرمایه‌گذاری سه درصد رشد داشته‌ایم.

عناوین برگزیده