تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۵۵۵۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۴۳ درصدی وضعیت صنعت در شهرستان ری/ ایجاد 320 شغل جدید در واحدهای صنعتی

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: واحدهای صنعتی ری در مجموع نزدیک به ۳۲۰ شغل جدید ایجاد کرده و در حال حاضر در حوزه‌های تولیدی خدمات‌رسانی می‌‌کند.
رشد ۴۳ درصدی وضعیت صنعت در شهرستان ری/ ایجاد 320 شغل جدید در واحدهای صنعتی

به گزارش می متالز، عزیزالله افضلی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری اظهار داشت: تحریم های ظالمانه برعلیه کشور ما باعث شد تا در بخش تولید به خودباوری برسیم و عمده کالاهای مصرفی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود داشت را در داخل کشور تولید کنیم.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته دولت چندین طرح صنعتی در شهرستان ری به بهره برداری رسید افزود: در پنجمین روز از هفته دولت سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی شمس آباد با بیش از ۷۵ میلیارد تومان سرمایه به بهره برداری رسید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری تصریح کرد: این واحدهای صنعتی در مجموع نزدیک به ۳۲۰ شغل جدید ایجاد کرده و در حال حاضر در حوزه های تولیدی خدمات رسانی می کند.

وی در تشریح طرح های افتتاح شده گفت: فاز اول شرکت تجارت پارس تولیدکننده انواع تنباکو معطر معسل با سرمایه ۴۳۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع احداث شده و امروز افتتاح شد که زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است و فاز دوم این کارخانه تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

افضلی ادامه داد: شرکت تولیدی تهویه تهران نیز در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومان بخش خصوصی احداث شده است، این کارخانه که انواع دستگاه تهویه مطبوع صنعتی را تولید می‌کند، هم اکنون زمینه اشتغال ۶۰ نفر را به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر را غیر مستقیم فراهم کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: شرکت بازرگانی آریا لیزر ایرانیان تولیدکننده انواع کارتریج‌های سیاه، سفید، رنگی با سرمایه گذاری ۳ میلیارد تومان در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده و زمینه اشتغال ۶۷ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: این شرکت برای اولین بار در دنیا چاپگری با نرم افزار فارسی تولید کرده است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افزایش تولید این صنعت بومی شده در کشور باشیم.

افضلی در ادامه بیان کرد: بررسی های اداره صمت شهرستان ری نشان می دهد که باتوجه به ورودی تقاضا در بخش توسعه صنعتی، صدور پروانه توسعه ای، صدور پروانه بهره برداری و مباحثی که در موضوع حمل و نقل تولید رصد شده ، بیش از ۴۳ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

وی عنوان کرد: شهرستان ری بعنوان شهر ذخیره کالا محسوب می شود و با وجود بیش از هزار انبار بزرگ کالا ری به عنوان لجستیک استان تهران و کشور مطرح می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری با بیان اینکه کشفیات خوبی در حوزه لوازم خانگی و کالاهای الویت دار داشتیم، افزود: گزارشی از تخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران داشتیم و بخشی از موارد براساس تصمیمات ستاد احتکار با کمک اتحادیه های صنفی و صنعتی بین مصرف کنندگان مواد اولیه که همان واحد های تولیدی محسوب می شود، توزیع شد.

عناوین برگزیده