تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۵۵۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قاضی‌پور مطرح کرد:

پایان دوران پورسانت بگیران با لغو خریدهای خارجی/تاکید بر صیانت از اشتغال و تولید ملی

می متالز - سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت:خرید خارجی می تواند پورسانت، هدیه، دلار و فساد و جاسوسی در پی داشته باشد، بنابراین باید از تولیدات داخلی، به جای خرید خارجی استفاده شود.
پایان دوران پورسانت بگیران با لغو خریدهای خارجی/تاکید بر صیانت از اشتغال و تولید ملی

نادر قاضی پور در خصوص عملکرد کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی گفت:کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در قالب کارگروه های مختلف موضوع صیانت از اشتغال و تولید ملی را در قالب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پیگیری می کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسیدگی به نحوه اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی واقعی از محورهای اساسی است که در کارگروه تولید ملی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، مورد توجه قرار گرفته شده است.

وی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:کارگروه تولید ملی مجلس جلسات متعددی با دستگاه های مختلف از جمله وزارت نفت برگزار کرده تا زمینه استفاده حداکثری از توان داخلی در صنایع مختلف فراهم شود.

 

انتقاد از واردات لوله های انتقال نفت با وجود تولید داخل

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: با وجود اینکه حدود یکصد سال است که در کشور نفت خام به فروش می رود اما در حال حاضر همچنان لوله های انتقال نفت از خارج خریداری می شود، این در حالی است که تجهیزات خوبی در صنعت نفت کشور ساخته می شود.

قاضی پور ادامه داد:کارگروه تولید ملی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس به بررسی مصادیق میزان استفاده از توان تولید داخل در بخش های مختلف اقتصاد می پردازد.باید توجه داشت به دلیل اینکه خرید خارجی می تواند پورسانت، هدیه، دلار و فساد و جاسوسی در پی داشته باشد، باید تلاش کرد تا از تولیدات داخلی، به جای خرید خارجی استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با پیگیری ها و تلاش های کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی زمینه بهره گیری از توان داخلی بیشتر فراهم می شود تا ضمن حفظ اشتغال های موجود در کشور،زمینه تقویت صنایع و رشد اشتغالزایی میسر شود.

عناوین برگزیده