تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۵۵۶۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زادبوم:

بازگشایی بازارچه یزدان از اولویت های وزارت صمت

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بازگشایی بازارچه یزدان در شهرستان زیرکوه را از اولویت های این وزارتخانه عنوان کرد.
بازگشایی بازارچه یزدان از اولویت های وزارت صمت

به گزارش می متالز، زادبوم در بازدید از بازارچه یزدان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه و بازارهای خوبی که در افغانستان وجود دارد، گفت: سالانه 3 میلیارد دلار صادرات با افغانستان داریم که قطعا بازار کشور افغانستان  یک بازار مهم است.

وی افزود: برای بازگشایی  بازارچه ها همواره با طرف های افغان مذاکره می کنیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به  نیاز مردم منطقه، دیدگاه های مسئولان محلی  و استانی بر بازگشایی و رونق بازارچه ها مساعد است و بر این قضیه تاکید دارند و موضوع  و مشکل  بازگشایی بازارچه ها  طبیعتا از طرف ما نیست.

بازارچه مرزی یزدان در 270 کیلومتری مرکز استان در شهرستان زیرکوه واقع شده که فعالیت خود را از سال 72 آغاز و در جوار گمرک قدیمی با قدمت 250 ساله که تا دوره پهلوی اول نیز فعال بود، ساخته شده است.

هم‌اکنون بازارچه مرزی شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی با تجهیزات میلیاردی به حالت نیمه‌تعطیل درآمده و صادرات از این بازارچه را با رکود مواجه کرده است.

بازارچه مرزی یزدان در سال 1380 تا 1385 از لحاظ صادراتی به عنوان بازارچه نمونه کشوری مطرح بود اما از سال 1386 رونق صادراتی در این بازارچه کند شد.

عناوین برگزیده