تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۵۵۷۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۴۲‌هزار میلیارد تومان طرح اقتصاد مقاومتی در کرمان افتتاح می‌شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصاد مقاومتی طی دولت تدبیر و امید دراین استان افتتاح می شود که از این میزان ۱۳ هزار میلیارد تومان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
۴۲‌هزار میلیارد تومان طرح اقتصاد مقاومتی در کرمان افتتاح می‌شود

به گزارش می متالز، مهدی حسینی نژاد روز چهارشنبه افزود: این میزان پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان عمدتا افتتاح و یا در شرف افتتاح هستند و در سال جاری بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در حوزه صنایع معدنی با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در سال های ۹۶ و ۹۷ به ترتیب به  میزان ۱۰هزار میلیارد تومان و ۶هزار میلیارد تومان  افتتاح طرح داشتیم و تا پایان سال ۹۸ عموماً پروژه های فولادی استان کرمان افتتاح خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: عملکرد دولت تدبیر و امید در استان کرمان بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ریاست جمهوری، سند راهبردی سازمان، سند برنامه ششم توسعه، اسناد بالادستی اقتصاد مقاومتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف شده که مهمترین این برنامه ها بر اساس ظرفیت های استان برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: در این زمینه تکمیل زنجیره ارزش افزوده حوزه معدن و صنایع معدنی در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان قرار گرفت به نحوی که این استان با ایجاد زیرساخت مناسب به زودی به قطب فولادی کشور تبدیل می شود.

حسینی نژاد ادامه داد: بیش از ۲۰ درصد (۱۰ میلیون تن) از ۵۵ میلیون تن فولاد تولیدی کشور در افق ۱۴۰۴ در این استان تولید خواهد شد و پروژه های آن در قالب مباحث اقتصاد مقاومتی تعریف شده اند و تکمیل زنجیره ارزش افزوده در استان کرمان از استخراج معادن تا شمش دنبال می شود.

وی افزود: این افتتاح ها ظرفیتی جدید برای استان و فرصت های برای صنایع قطعه سازی، صنایع وابسته و شرکت های خدماتی ایجاد می‌کند که از مزیت های بزرگ این امر ایجاد فرصتی برای رشد و توسعه استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت شورای معادن استان کرمان یکی دیگر از فعالیت های شاخص در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده که با پیگیری های مسئولان دستگاه های اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و این سازمان، قانون برنامه ششم توسعه ماده ۴۳ را اخذ کردیم و در این زمینه شورای معادن استانی در حوزه های مختلف مالی، فنی و زیر ساختی به ما کمک می‌دهد.

وی ادامه داد: با کمک شورای معادن استان کرمان در مناطق معدنی طی سال ۹۷ توانستیم اقدام عملیاتی بیش از ۳۰ میلیارد تومان پروژه های زیرساختی را انجام دهیم که در نوع خود بی نظیر بود، با توجه به اینکه بخش جزئی از منابعی که در قانون پیش بینی شده بود طی سال های قبل برگشت خورده و اکنون با کمک شورای معادن، بخش قابل توجهی از این منابع به استان برگشته است.

حسینی نژاد گفت: امسال نیز پیش بینی بازگشت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از این محل به استان کرمان شده و اعتبار یاد شده در حوزه زیر ساخت های معادن و صنایع معدنی در استان هزینه می شود.

وی عنوان کرد: با کمک ظرفیت استان کرمان از محل کمک های فنی و اعتباری به واحدهای صنعتی که در سال ۹۵ تا ۹۷ از کارگروه رونق تولید تسهیلات کسب کرده بودند، به صورت متوسط ۶ درصد یارانه سود تسهیلات پرداخت کردیم که این امر با کمک استانداری و سازمان برنامه بودجه عملیاتی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: همچنین با استفاده از ظرفیت استان و واحدهای بزرگ، بازاری برای فروش محصولات صنایع کوچک و متوسط ایجاد می شود در سال گذشته با کمک شرکت مس و گل  گهر مدلی در این راستا طراحی شد.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط استان کرمان از این ظرفیت استفاده می کنند و محصولات خود را به صورت ثابت به صنایع بزرگ می فروشند که این امر موجب رونق تولید می شود.

حسینی نژاد تاکید کرد: اقدامات دولت تدبیر و امید در استان کرمان در مقایسه سایر با دولت های گذشته شاخص بوده زیرا ظرفیت های بالقوه استان را به بلفعل تبدیل کرده و ایجاد معادن، صنایع معدنی و توسعه صنایع جهشی بزرگ در این استان ایجاد می کند و بزودی کرمان به علاوه بر معدنی، استانی صنعتی می شود.

وی افزود: به صورت خاص انتقال آب از خلیج فارس به عنوان طرح واحدهای صنعتی و معدنی از دیگر پروژه های ملی دولت تدبیر و امید اکنون در حال اجرا است.

عناوین برگزیده