تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۲۲
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۵۶۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی مطرح کرد:

تلاطم بازار ارز با نوسانات ۱۰۰ تومانی/کاهش میزان ورودی دلار به کشور ارز دو نرخی را رقم زد

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، معتقد است زمانی که میزان ورودی ارز خارجی به داخل کشور از طریق صادرات کم شد، ارز دو نرخی رقم خورد.
تلاطم بازار ارز با نوسانات ۱۰۰ تومانی/کاهش میزان ورودی دلار به کشور ارز دو نرخی را رقم زد

محمد حسینی، با اشاره به افزایش نرخ ارز طی روزهای اخیر، گفت:نوسانات 100 تومانی نرخ ارز طی این ماه های اخیر به دلیل افزایش میزان تقاضای ارز است، چراکه در این ایام مسافرت ها بیشتر شده و تقاضای ارز را بیشتر کرده که این افزایش بر میزان تحرک در بازار آزاد افزوده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، افزود:تغییر وزیر اقتصاد و امور دارایی و تغییر و تحولات در حوزه بانکی با توجه به تغییرات مدیریتی در حوزه پولی و بانکی و ایجاد دستورات جدید سبب ایجاد تحرکاتی در بازار ارز شده است.

 حسینی ادامه داد:برخی فعالان حوزه ارزی منتظر هستند تا مشاهده کنند که تفکرات کرباسیان چه تفاوتی با کرباسیان دارد که این موضوع نیز تاثیرات اندکی در بازار ارز کشور و افزایش قیمت آن داشته ، اما اصلی ترین موضوع برای بالا رفتن قیمت ارز افزایش مسافرت ها در فصل تابستان است.

 

تنها راه گریز از نوسانات ارزی فزایش مبادلات کالا و صادرات است

وی با بیان اینکه برای مدیریت نوسانات نرخ ارز در کشور نظرات مختلفی وجود دارد، یادآور شد:علیرغم وجود تحریم ها طی 4 سال گذشته و اینکه هنوز مبادلات ارزی به ویژه دلار با کشور به سختی انجام می شود، اما طی این سال ها رشد ناگهانی در رشد نرخ ارز وجود نداشته است، لذا تنها راه گریز از نوسانات اندک نیز نزدیک کردن شرایط اقتصادی کشور با بازار جهانی از طریق افزایش مبادلات کالا و صادرات است تا بتوان بر میزان ارزآوری به کشور افزود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بانک مرکزی با اتخاذ سیاست ههای دقیق می تواند بازار ارز را مدیریت کند، تصریح کرد: زمانی که میزان ورودی ارز خارجی به داخل کشور از طریق صادرات کم شود و تقاضا برای ارز افزایش یابد سبب ایجاد ارز دو نرخی و عدم هماهنگی بین عرضه و تقاضا می شود، که ارز دو نرخی  سبب ایجاد رانت ها و افزایش های ناگهانی و غیرمنتظره می شود و تنها راه مدیریت آن رقابتی کردن تولیدات و تقویت صادرات در حوزه نفت، معدنی و سایر محصولات تولیدی است.

عناوین برگزیده